Учените от НАСА са открили струпване на планети, приличащо на ядрото на Слънчевата система. Системата има седем подобни на Земята планети, като минимум три от тях имат потенциала на повърхността им да има течна вода и живот.
Звездата, около която обикалят, е по-малка и по-хладна от Слънцето, обяви изследовател от американската космическа агенция.

По предварителни данни, струпването на планетите се намира на около 40 светлинни години от Слънцето. За разлика от нашата система, в новата има повече планети, които приличат на нашата Земя, отколкото на останалите планети в нашата, сред които има скалисти и газови небесни тела.

Това е първият случай, в който учените успяват да намерят толкова много планети от земен тип с относително приятен климат и потенциал за откриване на живот.

Всичките планети са с размер подобен на Земята – радиусът им е от 0.7 до 1.08 от радиуса на нашата планета. Масата е от 0.41 до 1.38. Съответно, тяхната плътност е равна или почти равна на Земята. Това говори за камениста природа или за това, че те са планети-океани.

Откритите планети се въртят около звезда с името TRAPPIST-1. Тя се намира в съзвездието Водолей. По думите на учените, информацията за наличието на живот там може да се появи през близките десет години.

„Хората ще получават все повече и повече новини за тази система през идните месеци и години. Историята тепърва започва”, заяви единият от авторите на изследването, белгийският учен Микаел Гилон.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!