Двамата са гаджета 10 години, но така и не стигат до гражданското.
В гилдията още не секват слуховете за една грандиозна любовна история, на която – уви, не й е писано да се увенчае с марша на Менделсон. Този път обаче не става въпрос за Калата и вдовицата на Методи Андонов – Цветана Гълъбова, настояща съпруга на Петър Слабаков, нито за покойната Пепа Николова и Йоско Сърчаджиев, а за актьори, отдавна и трайно обвързани с други представители на артсъсловието. Няма какво повече да крием техните имена – Коста Цонев и Ина Попова.

Преди над четвърт век, издават доайени на родната сцена, Попова е била една от най-чаровните и желани български актриси. Но не от мъжете във властта, а от тънките ценители на женската красота – художници, музиканти, писатели, актьори... По това време маститият жрец на Мелпомена Коста Цонев е за пореден път разведен с първата си булка – тв-дикторката Анахид Цонева – Тачева. И когато пред погледа му се изпречва перлата на Пернишкия театър, той губи ума и дума.
Младата Ина също е омаяна от фаталния чар на зрелия мъж и професионалист.
Помежду им се завихря шеметна лав стори. Скоро заживяват и под един покрив, защото не им тежат семейни окови, тъй като и Ина е разделена с първия си съпруг – неин колега. Идилията продължава цели 2 петилетки, преди да приключи по възможно най-баналния начин – обзавеждане с нов партньор. Истината обаче е по-горчива за Ина Попова, която копнее да отведе възлюбения си в гражданското, но той все отлагал тази “досадна формалност”.

“За какво ни е да се женим? С подпис няма да се обичаме повече”,
йезуитски увъртал бащата на настоящия водещ на тв-шоуто “В неделя с...” Митко Цонев. А през това време биологичният часовник на актрисата неумолимо цъкал и я подсещал, че ако не роди рожба, скоро може да стане непоправимо късно. Когато се убедила, че Коста ще се ослушва за сватба до края на света, тя си събрала багажа и се изнесла от общото жилище. И без да губи повече ценно време, се бракува за известния режисьор-документалист Оскар Кристанов, когото дарява със син. Благодарение на номенклатурния си произход през годините той е бил ракета-носител и за други български актриси и интелектуалки. Кристанов е роден в бившия СССР, където баща му Михаил Кръстанов, интербригадист в Испания, е политемигрант. По чудо Кръстанов-старши запазва живота си по време на “големия терор” и след 9 септември 1944 г. се завръща с домочадието си в родината. Става един от най-известните столични лекари по кожни болести, като през 50-те и 60-те години е изцерил хиляди нашенци с “чудодейния” мехлем на Вишневски.
Неговият син Оскар завършва режисура в Чехия и се слави като един от най-големите софийски бохеми и зевзеци. В неговата тайфа, която се събира на мансардата му на пъпа на столицата, са Джони Пенков, бате Димо Коларов, Милан Огнянов /и двамата вече покойници/, Джеки Стоев, даже шефът на НДК Христо Друмев... Преди да се задоми за изгората на Коста Цонев, Кристанов е бил съпруг на една от най-талантливите и шеметни наши актриси – Илка Зафирова. Двамата имат дъщеря Неда, “красива и даровита като майка си”, която е одрала кожата на популярната си родителка. Колеги на Илка нашепват, че тя произхождала от “вражеско семейство”, затова бракът й с документалиста донякъде изтрива “петното” от биографията й. Експримата на Пернишкия театър яхва гребена на вълната, след като изиграва Вълчицата – млада жена с леко поведение, в култовия едноименен филм на Рангел Вълчанов.

Мургавият чар и артистичната лудост на Зафирова покосяват стотици мъжки сърца.

След развода си с Оскар ветеранката на театър “София” Илка оплита в любовните си мрежи най-звездния в ония години испански тореадор и актьор Франсиско /Пако/ Рабал.
“Много обича истината и мъжкото начало, много е принципна. Ако живея с нея, сигурно денонощно ще треперя, както треперят бая от колегите и приятелите й. Георги Георгиев например, първа нейна пушка, но понеже той е също амбициозна актьорска драка и не кляка, все са си за гушите, с месеци говорят навън един срещу друг, но не си говорят помежду си. Жоро пак има късмет, щото Илка се повръща към него, докато например към испанския бикоборец и киноактьор

Пако /Франсиско Рабал/ при цялата си неистова страст навремето,

никога не се върна, чак тихомълком презря и него, и себе си. Нали затова комай се разтрогна с тоя опак талант с режисьора Оскар Кристанов, който хич за нищо не се разтреперваше, а нея караше да се разтреперва”, описа приживе нрава и интимното житие-битие на култовата актриса покойният кинокритик Иван Стоянович, съпруг на Ани Бакалова.
И тъй като Кристанов наистина е ръбат характер, съвместният му живот с Ина Попова трае от ден до пладне. Хубавицата обаче не самотува дълго. В зората на “нежната революция” тя се загаджи с художника Георги Липовански, който стана депутат от СДС, зам.-министър на културата в служебното правителство на Стефан Софиянски, а доскоро бе и шеф на Галерията за чуждестранно изкуство.
Запознанството им датира още от съвместната им работа в Пернишкия театър, където чаровният и галантен Жожо, както наричат аверите Липовански, е плакатист. Засичат се в общи компании, но тогава и двамата са атакувани с неприлични предложения от вси страни, затова си остават само добри приятели и душеприказчици. Чак в края на 80-те, при едно от поредните турнета на театъра в Плодив, сядат на една седалка в служебния раздрънкан автобус и от дума на дума... разбират, че са родени един за друг.
Днес артдвойката обитава наследствената къща на гонещия 60-те зограф на най-тузарската столична улица “Оборище”. Все не смогват обаче да оформят по законов път връзката си въпреки честите напомняния на Жожо. Ина отдавна загърби сцената и големия екран, пробва се като дизайнер и продавачка на бижута с променлив успех. Бохемският им дом е пълен с приятели и... животни. Спътницата на маестрото има обичай да прибира всяка закъсала живинка, която срещне на пътя си. Гледала е зайци, кокошки финки, кучета, котки, а в момента 2 костенурки шляпат в аквариум в хола на луксозната “артбърлога”.

Здравко ЗАПРЯНОВ