Тя приличала на ангел, пратен от небесата, за да дарява любов. Блестящата кинопринцеса търсела много години мъжа, способен да оцени този дар. И никога не слушала доводите на разума.
Първата любов
"Мисли за кариерата си и не бързай с женитбата" - напътствала младата Одри майка й, баронеса Ела ван Хеемстра. Двата брака на знаменитата холандка се провалили и тя се опитвала с всички средства да предпази дъщеря си от повторение на майчините грешки.
Одри пропускала наставленията покрай ушите си. Безупречно възпитана и сговорчива, тя била свикнала да отстъпва на властната си майка. Но можела да покаже и рядка упоритост, ако ставало дума за наистина важни неща. А има ли нещо по-важно от любовта за едно 21-годишно момиче?
Това била щастливата за Одри 1950 година. Зад гърба й били останали излизането на баща й от семейството, бедите на военните години... Сякаш целият свят принадлежал на миниатюрната танцьорка с бездънни очи. Одри работела като фотомодел, играела в шоуто "Пикантен сос". Поканили за ревю и френския певец Марсел льо Бон. Виждайки Одри, той си загубил ума - пишел й любовни стихове, подарявал й цветя. Трогателният младеж покорил сърцето на девойката.
Научавайки за романа им, създателят на шоуто Сесил Ландау изпаднал в ярост. Той искал актрисата да се концентрира върху работата си а и явно не бил безразличен към нея. Ландау включил в договора на Одри условие да не се омъжва и уволнил сърцеразбивача Марсел от шоуто.
Певецът заминал за Америка, а любимата му получила предложение да играе в спектакъла "Смях в рая". Това била главна роля - находка за начинаеща актриса.
Жертвите
Одри вече четяла пиесата, когато льо Бон изведнъж се върнал и я помолил да се снима в негов филм. Не се наложило да я увещава дълго. Одри искала да му помогне и обърнала гръб на отличния шанс.
Жертвата, която актрисата принесла на любовта, не се оправдала. Проектът на Марсел се провалил, кариерата му се рушала, а Хепбърн била затрупвана с интересни предложения. Униженият льо Бон изливал яда си върху нея, а след поредния им скандал си събрал багажа и си заминал.
Одри се отдала на кариерата си, лицето й започнало да се появява често на екрана. Канели красавицата на светски приеми, където винаги я съпровождали тълпа ухажори. На едно парти тя се запознала с британския женкар и бизнесмен Джеймс Хенсън. Той умеел да ухажва красиво, а Хепбърн мечтаела за истинска любов... След тази вечер двамата почти не се разделяли.
"Това беше любов от пръв поглед! - уверявала Одри. - Искаше ми се да зарежа професията си, за да съпровождам Джими навсякъде". Тази идея естествено никак не се харесала на баронесата. Хенсън отрупвал дъщеря й с подаръци, но не ставал за зет.
Одри разбирала, че женитбата ще изиска от нея нови жертви. Щяло да й се наложи да влезе в обществото на превзетите аристократи, да търпи любовните похождения на Джеймс. Изпълнена със съмнения, тя все пак приела предложението за брак.
Избягалата принцеса
Когато поканили Хепбърн за филма "Римска ваканция", тя дълго се колебала. Вече се шиела сватбената й рокля, правели се семейни планове. Но ако напускаш киното, трябва да го направиш красиво, доказвайки на всички, че си истинска актриса! Впрочем вечно неуверената Одри искала да докаже това преди всичко на себе си и затова репетирала с часове.
Хепбърн подхождала идеално за ролята на принцеса Ана, която за един ден се превръща в обикновено момиче. Целият вид на актрисата излъчвал аристократизъм. Но Одри имала и други качества - непосредственост, дружелюбие. Запознавайки се с партньора си във филма Грегъри Пек, тя невинно го целунала по бузата. И веднага тръгнали слухове за любовна връзка, които притеснили Джеймс.
В отговор на молбите на жениха си да ускорят сватбата, Хепбърн, без да се бави нито миг, развалила годежа. "Още не съм готова за женитба - обяснила кинопринцесата, избягала изпод венеца. - Джими е зает с бизнес в Англия, аз се снимам в Холивуд, какъв брак!"
Разделяйки се с Хенсън, Одри отишла на снимките на филма "Сабрина". Там се запознала с актьора Уилям Холдън, в когото скоро се влюбила безумно. Той имал съпруга и две деца, но това не попречило на чувствата й. Изпадайки в плен на сляпата си страст, Одри се измъчвала от ревност, затваряла си очите за хроничния алкохолизъм и депресии на приятеля си.
Одри признала на Уилям, че мечтае да има дете от него. Холдън не скрил, че след сериозна операция не може да стане баща. За актрисата, намираща се на ръба на нервен срив, това било достатъчно. Желанието й да има деца надделяло над страстта.
Подарък от съдбата
Раздялата с Холдън била тежка, но в този труден период съдбата отново й дарила любов. На светска вечеря Грегъри Пек я запознал с американския актьор Мел Ферър. Цяла вечер те говорили за творчеството и се разделили, уговаряйки се да играят заедно в някоя харесваща се и на двамата пиеса.
Вечно недоволна от себе си, Одри оценила навика на новия си приятел да се отзовава критично за нейната работа. Актрисата чувствала, че губи усещането си за реалност, когато от всички страни се чуват само похвали.
Ферър удържал на обещанието си, намирайки за себе си и за Одри пиесата "Ундина". В началото на репетициите Хепбърн разбрала, че се е влюбила. Образованият Мел изглеждал надежден и сериозен.
Романът на дъщеря й хвърлил баронесата в ужас. Ферър бил 12 години по-възрастен, три пъти женен и имал четири деца. При това майсторски водел за носа приятелката си, налагал й своите решения. Актрисата живеела в стрес, чудейки се как да помирява майка си и любимия си мъж.
"Аз съм се родила с огромна потребност от привързаност" - повтаряла Одри. Тя така мечтаела да бъде с Мел, че мигновено приела предложението му, без да се посъветва с майка си. "Разбирах, че с него сме различни хора - казвала тя след сватбата. - Но ние с Мел се обичахме, затова виждахме всичко в розова светлина".
Мистър Хепбърн
Одри се уморила от ролята на кинозвезда, искало й се да бъде просто слаба жена. Гледала спокойно на навика на мъжа си да ръководи живота й и кариерата й. Дори й харесвало, че може да прехвърли част от грижите си на раменете на Мел.
Феръл отхвърлял упреците на пресата: "Не се опитвам да съпернича на Одри, аз й се възхищавам!" Титлата "мистър Хепбърн" обаче болезнено удряла по самолюбието му. Мел ревнувал съпругата си за успехите й. А тя се опитвала да помогне на мъжа си, съгласявайки се да се снима във филми само ако се намери роля и за него. Това сякаш нямало да има край...
След два аборта Одри почти престанала да вярва, че някога ще стане майка. Често изпадала в отчаяние и Мел започнал да се уморява от депресиите й. Семейството било спасено от раждането на дългоочакваното бебе - сина им Шон.
Но животът на Одри и Мел все пак се развалил. Ферър смятал, че жена му малко се интересува от развитието на кариерата си, между двамата все по-често избухвали скандали. Говорело се, че Мел си е намерил любовница, а и Одри имала увлечение...
По време на снимките на филма "Двама на пътя" Хепбърн почувствала симпатия към актьора Албърт Фини. По всякакъв начин отричала слуховете за любовна връзка с него, но блестящите й от щастие очи говорели по-красноречиво от всякакви думи.Албърт накарал любимата си замалко да забрави вечно мърморещия си мъж.
Без ум
След четиринадесет години брак Одри и Мел решили да се разведат. Останала сама, Одри изпаднала в депресия. Силно отслабнала и изглеждала толкова уморена, че приятелите й я посъветвали да си вземе почивка.
По време на пътуване по гръцките острови Одри срещнала Андреа Доти, психиатър, специализиран по женските стресове. Актрисата флиртувала с доктора, но не гледала на него като на сериозен почитател - Андреа бил девет години по-млад. Тя обаче не устояла на чара му и, следвайки отново повелята на сърцето си, безумно се хвърлила в обятията му.
Семейството на Доти изпаднало в ужас, научавайки за романа на 30-годишното "момченце" с актрисата. Но Одри, гостувайки им на Коледа, покорила богатите аристократи. Те също й харесали.
След сватбата Одри и Андреа отишли в Италия. Той бил нежен, сприятелил се с Шон, но скоро плъзнали слухове за неговата невярност. Бракът не променил навиците на темпераментния италианец.
Неочаквана обич
След раждането на сина си Лука Одри задълго оставила работата. Разбирала, че бракът й е обречен, но самотата я плашела. Затваряла си очите за изневерите на съпруга си, надявайки се да спаси семейството си.
След няколко години без киното Хепбърн се върнала на екрана. Все по-често напускала дома си, а след като Андреа едва не бил отвлечен в Рим, се зарекла да не се появява в Италия и заминала за Швейцария, която винаги й служела като сигурно убежище.
Разделяйки се с Андреа, Одри се хвърлила да спасява кариерата си. Но времената се били променили, киноиндустрията имала нужда от нови героини и актрисата чувствала това. На 60 години тя изиграла последната си роля - на ангела във филма на Стивън Спилбърг "Винаги".
Сбогувайки се с киното, Хепбърн се заела с благотворителност. И почти се примирила със самотата... Но веднъж, на вечеря у приятели, се запознала с актьора Робърт Уолдърс. Той тежко преживявал смъртта на съпругата си, актрисата Мърл Оберон, Одри също тъгувала.
Робърт се увлякъл по нея веднага, а тя сметнала, че е намерила страхотен приятел. Влюбвала постепенно, свиквайки с неговото постоянно присъствие, с умните му съвети, с нежността му.
Хепбърн представила Боби на майка си и - о, чудо! - баронесата за първи път одобрила избора й. "Любовта се оказа за мен напълно неочаквана - признавала Одри. - Чувството ме навести, когато вече се бях отчаяла да намеря своя мъж!"
Одри и Робърт живели щастливо девет години. Приличали си много - доброжелателни, спокойни, обожаващи цветята и дългите разговори. Когато станало ясно, че любимата му е нелечимо болна, Боби както можел я отвличал от мисълта за смъртта.
Напускайки този свят, великата актриса благодарила на съдбата за срещата с човека, за когото била мечтала от млада. За човека, който не престанал да я обича дори когато сърцето на крехкия ангел от света на киното спряло навеки.