Прехвърлих на сина си апартамент в областен град
<strong>От години никой не живее в него, тъй като синът ми работи в чужбина, а аз живея в столицата. Получих писмо от касиерката на входа, че дължа за немалка сметка &ndash; такси за чистачка, стълбищно осветление и асансьор. Според управителя на ЕС това било самоинициатива на касиерката, понеже имало много неплатени сметки във входа. Редно ли е да плащам, като не съм собственик на апартамента, жилището е необитаемо и не ползвам изброените по-горе услуги</strong>? <br /> <br /> Разбира се, че не е редно да плащате за асансьор, осветление и чистачка, след като не ползвате жилището. Законът за управление на етажната собственост (ЗУЕС) предвижда, че разходите за управление и поддържане на общите части на етажната собственост се разпределят поравно според броя на собствениците, ползвателите и обитателите. Тези разходи не се заплащат за деца, ненавършили 6-годишна възраст, както и от собственик, ползвател и обитател, който пребивава в етажната собственост не повече от 30 дни в рамките на една календарна година. <br /> <br /> Обаче общото събрание на етажната собственост с мнозинство повече от 50 на сто от идеалните части от общите части може да реши собственик, ползвател или обитател, който отсъства повече от 30 дни в рамките на една календарна година, да заплаща за времето на отсъствие 50 на сто от разходите за управление и поддържане. За отсъствието се уведомява писмено председателят на управителния съвет (управителят). <br /> <br /> Изяснете проблема с управителя на етажната собственост. На първото общо събрание може да се обсъди въпросът и да се вземе законово и справедливо решение. Синът ви с писмено заявление или вие, като негов пълномощник, предложете вариант за решение. Не се поддавайте на неоснователните, необосновани и незаконосъобразни претенции на касиерката. <br /> <strong><br /> <br /> Иван ЦИЦЕЛКОВ, адвокат </strong><br />