Снимат голи полета през зимата, за да не загубят парите, признават работещите по проекта
<em>Тези дни се разчу за скандален и слабо известен на българите проект за изработването на 50 видеоклипа, целящи популяризирането на туризма у нас с малко познати туристически дестинации и обекти. Коментарите в студиото на Антон Хекимян оставиха у зрителя съмнения както по отношение на усвояването на парите, така и относно качеството на първия изработен клип. </em><br /> <br /> Проектът, по който и bTV е партньор, струва 2 милиона, а поръчката се изпълнява от фирма, чието име не се спомена в нито един разговор, но в кадър попада творческият директор &ndash; Йордан Петков. Той се оказа единият от внуците на класика Йордан Радичков. Младежът е син на зетя на писателя - Димитър Петков, продуцент на филмова къща &bdquo;Паралакс&rdquo; ООД. <br /> <br /> Проблемът е, че още отсега се появяват коментари, че снимките на първия изработен клип са осъществени през най-неатрактивния сезон &ndash; зимата, и в кадър се виждат само едни голи полета, &bdquo;гарнирани&rdquo; с усмихнати детски лица. Ясно личи липсата на каквато и да било инфраструктура и изобщо картината е по-скоро отблъскваща, отколкото рекламна. <br /> <br /> Ангажираните с проекта признават откровено, че е трябвало да не се изпуснат парите, и затова избързали да снимат!... &bdquo;Какво ще допринесе обаче всичко това за рекламата на България, изпълнено по подобен начин?&rdquo;, питат от самата телевизия-партньор на проекта. <br /> <br /> Иначе идеята е добра. Сред 50-те непознати обекта у нас са Каменните гъби до кърджалийското село Бели пласт, Земенският манастир &ldquo;Св. Йоан Богослов&rdquo; от времето на Първото българско царство, градът крепост Червен край Русе, Еменският каньон до Велико Търново, най-новият природен парк у нас &ldquo;Беласица&rdquo;, близкият до него мемориален комплекс &ldquo;Самуилова крепост&rdquo; и др. Хубава идея, която министър Николина Ангелкова защитава с мотива, че макар и голяма част от обектите да изглеждат неугледни, клиповете се правели, за да привлекат туристи. Е, в сега изработения клип й &bdquo;липсвала зеленина&rdquo;, но нищо.<br /> <br /> По този начин се надявала да дойдат чуждестранни туристи, а средствата от приходите щели да се използват за подобряване на инфраструктурата по тези забравени от Бога места, както и да се създадат условия за поминък на населението там. Хубава перспектива, която едва ли ще се случи, ако съдим по видяното в кадър. <br /> <br /> Любопитен остава и въпросът <br /> <br /> <strong>по какъв начин е бил спечелен проектът</strong><br /> <br /> от неназованата фирма и по каква линия внукът на Радичков става творчески директор на тази инициатива? Обяснението за някои &bdquo;светнати&rdquo; е следното: Бащата Димитър Петков е известен във филмовите среди като оправен продуцент. Преди време за &bdquo;Пансион за кучета&rdquo; той взе субсидия от НФЦ в размер на 200 млн. лева. &bdquo;Има ли връзка между фирмата му &bdquo;Паралакс&rdquo; и въпросните клипчета?&rdquo;, питат кинаджии. <br /> <br /> Димитър Петков е &bdquo;черната овца&rdquo; в семейството на Радичкови. Приживе съпругата на Йордан Радичков &ndash; мама Сузи, държала повече на дъщеря си Роза и съпруга й. Ето защо възрастните Радичкови първоначално декларирали желанието си именно те двамата да наследят дома им на &bdquo;Оборище&rdquo;. Зетят Петков обаче ги разочаровал &ndash; пристрастил се към хазарта и проиграл освен много пари и цял тристаен апартамент в жк &bdquo;Младост&rdquo;. Така се стига до рокада, при която синът на Радичков, жена му &ndash; актрисата Мария Статулова, и децата им отиват да живеят на &bdquo;Оборище&rdquo;. Петков умеел да заработва добри пари, но не можел да се отърве от дългове. Ето защо сега доста от колегите му се интересуват има ли общо проектът с рекламните филмчета на сина Йордан Петков, с фирмата на бащата Димитър Петков?!...<br /> <br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong><br /> Повече от 40 хил. лева струвал 30-секундният рекламен филм на обектите</strong></span><br /> <br /> Солената сума била одобрена от Министерството на икономиката, а цената му се оскъпила заради минусовите температури, при които работел екипът. <br /> <br /> Според Йордан Петков цената не била висока, а нормална &bdquo;пазарна&rdquo; и всъщност по-голямата част от парите били отишли за пътуване, каза той /?!/. Наблюдателни телезрители обаче обърнаха внимание, че една от сниманите забележителности е Драгоманското блато, което се намира на 40 километра от София. <br /> <br /> Дето се вика, може да се стигне дотам и пеш. Шегаджия пък се изказа, че запустялото място е по-подходящо за &bdquo;серийни убийци, които се чудят къде да заровят жертвите си&rdquo;, отколкото за туризъм. <br /> Инак парите изглеждали нищо в сравнение с друг предишен провал, за който също се мълчи &ndash; как през декември 2014 г. <br /> <br /> Държавната агенция за закрила на детето обяви поръчка също за 30-секунден клип с прогнозна цена 60 000 лв. с ДДС. &bdquo;За какво им е реклама, когато ако ги потърси човек за реална помощ, вдигат ръце, че нямат правомощия?!&rdquo;, реагират граждани с проблеми с деца. <br /> <strong><br /> Подготви: Еми МАРИЯНСКА<br /> <br /> <br type="_moz" /> </strong><br />