С дописки в интернет сайтове конкуренти пък се опитват да свалят цената на bTV
Преди няколко дни медиа и маркетинг агенцията &bdquo;Нилсен&rdquo;, с която работи Нова телевизия, призна официално, че в последните 7 месеца е отчитала грешни данни. Това обаче се случи в САЩ. &bdquo;Грешката&rdquo; е извела като лидер американската ABC и напълно е неглижирала всички останали тв канали. Въпреки че признават за &bdquo;грешката&rdquo; в данните, от &bdquo;Нилсен&rdquo; категорично са отказали потвърдят пред &bdquo;Ню Йорк таймс&rdquo;, че това облагодетелства конкретна телевизия с мотива, че не могат да обсъждат клиентите си. <br /> <br /> Само за три години това е четвърти скандал с агенция &bdquo;Нилсен&rdquo;, която през лятото изкупи дяловете на чешката &bdquo;Медиарисърч&rdquo;, която пък беше обявена за &bdquo;топпъиймълметрията на света&rdquo; от Нова телевизия и управителя й Дидие Щосел. Преди това скандали със същото обвинение, че фаворизират един тв канал пред всички останали, избухнаха в Турция, Украйна и Индия. <br /> <br /> Дидие Щосел заявява, че за пръв път в България започва да работи рейтингова агенция, &bdquo;която е собственост и е контролирана от един от световните лидери в този бизнес... Ако трябва да бъда директен &ndash; да, имаме по-голямо доверие в международна компания с доказана репутация, която да измерва нашите рейтинги, отколкото в ГАРБ&rdquo;, заяви пред медиите той. <br /> Думите му са базата, върху която <br /> <strong><br /> започнаха да градят въздушните си кули и братя Халваджиян, и Нико Тупарев</strong><br /> <br /> С фалшивите данни на &bdquo;Нилсен&rdquo; (&bdquo;Медиарисърч&rdquo;) &bdquo;ВИП брадър&rdquo; стана най-гледаното предаване в ефира за сметка на &bdquo;Сървайвър&rdquo;, а &bdquo;Х фактор&rdquo; е в пъти по-предпочитан от &bdquo;Гласът на България&rdquo;. Да не говорим, че се оказа, че е достатъчно Ани Цолова и Виктор Николаев да се появят някъде, за да превърнат всеки сутрешен блок в най-гледан завинаги. Данните на официалната в България пийпълметрична агенция ГАРБ пък показват същите числа, но... в полза на предаванията на bTV. <br /> <br /> Странното е, че при двете агенции няма разминавания в показателите по отношение на останалите тв канали в родния ефир. А най-странна е позицията на бившия изпълнителен директор на bTV Вики Политова, настоящ оперативен директор, отговарящ за рекламата в Нова тв. Допреди да бъде заменена от Павел Станчев в телевизията, собственост на американската СМЕ, Политова се бореше със зъби и нокти за ГАРБ като единствената агенция с реални данни. След отиването си в Нова обаче ГАРБ изведнъж стана &bdquo;пийпълметричната агенция на Цветан Василев&rdquo;, на която не трябва да се вярва. <br /> <br /> Припомняме, че Политова изхвърча от ръководството на bTV, след като от компанията собственик на телевизията Central European Media Enterprises (CME) излетя президентът и главен изпълнителен директор Адриан Сербу. <br /> <br /> Той подаде оставка под натиск заради хванати негови злоупотреби с финанси и служебно положение. Разкритието дойде чрез &bdquo;отрочето&rdquo; на румънеца &ldquo;Медиа Про&rdquo;, благословено на родна почва от Политова, което донесе на собствениците на СМЕ само загуби и никакви приходи. В България компанията беше прекръстена на &ldquo;bTV студиос&rdquo;, в която се вля продукционният екип на bTV, воден от Бранко Салич. Компанията произвеждаше &bdquo;bTV Новините&rdquo;, &ldquo;Шоуто на Слави&rdquo;, &ldquo;Комиците&rdquo;, &ldquo;Нека говорят&hellip; с Росен Петров&rdquo;, &ldquo;Модерно&rdquo;, &ldquo;Код: Криминално&rdquo;, &ldquo;Хрътките&rdquo;. Сериалите &quot;Домашен арест&rdquo; и &ldquo;Маги&rdquo; също бяха направени от тази продуцентска компания, а проектите се надзираваха лично от Сербу и съпруга на Ани Салич. <br /> <br /> Още в първия момент, когато &ldquo;Медиа Про&rdquo; се появиха на пазара, те заявиха, че са готови да работят с всяка телевизия, с изключение на Нова, и недвусмислено демонстрираха, че са готови с всички средства да изхвърлят всички останали продуценти от пазара. <br /> В момента <br /> <br /> <strong>Политова прилага абсолютно същите хватки, но в Нова телевизия </strong><br /> <br /> която е собственост на шведската компания MTG. А и Бранко Салич също вече е там заедно със съпругата си Ани. <br /> <br /> От началото на есенния сезон от Нова тв решиха да не подновяват договорите си с други външни продуценти, освен с Нико Тупарев, който чрез &bdquo;ВИП брадър&rdquo; снабдява с &bdquo;герои&rdquo; цялата програма на телевизията, Магърдич Халваджиян, който прави &bdquo;Х фактор&rdquo;, и Джуди Халваджиян с &bdquo;Господари на ефира&rdquo;. Все още в ефир се изявяват Краси Ванков със &bdquo;Съдби на кръстопът&rdquo; и &bdquo;Телеман&rdquo; с &bdquo;Дикофф&rdquo; и &bdquo;Ничия земя&rdquo;. Най-вероятно обаче Сашо Диков също ще мине на договор към телевизията, както направи Венета Райкова, а Краси Ванков и &bdquo;Телеман&rdquo; ще се изявяват в най-добрия случай като копродуценти. Тази съдба очаква и братята Халваджиян, които през 2012 г. <br /> <br /> <strong>избягаха с писъци от bTV заради същата схема </strong><br /> <br /> Нико Тупарев е единственият привилегирован заради топлите си отношения с Дидие Щосел. Така ще може да участва в европроекти и да не му се налага да дели с Нова, в замяна, разбира се, на други услуги. &bdquo;При тежката стагнация на телевизионния и рекламния пазар през 2014 г. продуцентите не могат и да си помислят дори за независимост&rdquo;, заявиха пред &bdquo;ШОУ&rdquo; медийни експерти. <br /> <br /> В тази схема главните печеливши обаче са управителите на медията, които успяват да пласират свои хора на всички топпозиции, а в същото време от тях се изисква да разпределят бюджета, отпуснат от компанията собственик MTG. <br /> <br /> <strong>Ударът върху конкуренцията не се изчерпва само с нагласените рейтинги<br /> </strong><br /> Отново преди няколко дни в интернет сайт се появи информацията, че bTV се продава за... 150 млн. долара. В края на септември изпълнителният директор на СМЕ Кристофър Майнуш заяви, че &bdquo;СМЕ е мажоритарен собственик на bTV и не възнамеряваме да я продаваме&rdquo;. &bdquo;Оставаме тук!&rdquo;, каза Майнуш в интервю. Медийни експерти пък са категорични, че въпреки драстичното разминаване в рейтингите на двете пийпълметрични агенции и войните в тв ефира, bTV продължава да държи цена и тя далеч не е тази, която някой се опитва да пласира в публичното пространство. &bdquo;Разговор за продажба може да стартира от 400 млн. евро нагоре&rdquo;, заявиха те пред &bdquo;ШОУ&rdquo;. <br /> <br /> <strong>Надежда НЕНОВА<br /> <br /> <br type="_moz" /> </strong><br />