Отказах на Слави Трифонов да работим заедно
<em>Панайот Найденов - Панко е сред първите попфолк изпълнители в България. Още в началото на 90-те с формация &bdquo;Ас&ldquo; са сред най-култовите представители на жанра, поставили основите му. Впоследствие работи и за &bdquo;Пайнер&ldquo;, и за &bdquo;Ара мюзик&ldquo;, а във визитката му личат вечни хитове като &bdquo;Хитрата лисица&ldquo;, &bdquo;Влюбено момче&ldquo;, &bdquo;Евала, Живков&ldquo;, &bdquo;Али Баба и 40-те борци&ldquo;, &bdquo;Скитнице&ldquo;...<br /> <br /> От доста време Панко не е под светлините на прожекторите, но &bdquo;ШОУ&ldquo; го издири в Асеновград, където легендата продължава да се подвизава с микрофон в ръка.</em><br /> <br /> <hr /> <strong>- Панко, какво се случва с теб към днешна дата? Къде те намираме и с какво се занимаваш? </strong><br /> - В общ план съм добре. Продължавам да пея и да се занимавам с музика в родния си град Асеновград. Пея в най-култовия местен ресторант, така че всеки може да ме открие там.<br /> <br /> <strong>- От десетина години не си под светлините на прожекторите. На хората със сигурност ще им е любопитно каква е причината за това? </strong><br /> - Причината е, че не намирах удовлетворение в това, което ме задължаваха да правя. Относно песните, аз държах на авторска музика, а шефовете - на кавъри. С това един творец като мен няма как да се задоволи и да е пълноценен за себе си и неговите почитатели. Това е!<br /> <br /> <strong>- Ти си един от &bdquo;пионерите&ldquo; във фолка. Разкажи ни малко за началото&hellip;</strong><br /> - В попфолка навлязох неслучайно още в далечната 1993, когато имаше глад за жанрова музика, която да е усвоима от народа. Записахме заедно с група &bdquo;АС&ldquo; първия албум, който беше много успешен за времето, тъй като бяхме от първите изпълнители на този жанр. Нямаше ги големите компании &bdquo;Ара&ldquo; и &bdquo;Пайнер&ldquo;. Беше само &bdquo;Бофиров мюзик&ldquo;, всичко беше много наивно и непринудено.<br /> <br /> <strong>- Но после си работил и с Митко Пайнера...</strong><br /> - С формация &quot;Ас тон&ldquo; записахме два албума там. Продадоха се в големи тиражи за онова време, а Митко Пайнера не знаеше кой съм и кои сме. <br /> <br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>Голям майтап! </strong></span><br /> <br /> Всеки път, когато ходихме да взимаме нашия процент от продажбата на касети, ни посрещаше с &bdquo;Кои сме&ldquo; и &bdquo;Кого търсим&ldquo;. Не се надуваше, просто не ни познаваше, а бяхме изпълнители от неговата фирма. Ние се брояхме на пръсти тогава &ndash; ние от &bdquo;Ас тон&ldquo;, орк. &bdquo;Кристал&rdquo;, Попа, &quot;Канарите&quot; и Валдес. Глория записваше първите си песни, това се случваше през 1994 до1996 година, ако не се лъжа<br /> <br /> <strong>- Ти беше част от &quot;златното поколение на братя Касъмови&quot;. Във фирмата в края на 90-те личаха имена като твоето, Лия, Сани, Кати, дует &quot;Елит&quot;, Ина, Кондьо, Джони... Какво се случи с компанията и по-конкретно с цялото това поколение изпълнители?</strong><br /> - Всички изпълнители на &bdquo;Ара&ldquo; от старото поколение, в това число и аз, просто остаряхме и не влизаме в критериите на модерния поп фолк. Това също е една от причините визуално да не участвам в мероприятия на &bdquo;Ара мюзик&ldquo;.<br /> <br /> <strong>- Как ти се вижда днешният попфолк в сравнение с преди 10-15 години? Кое ти харесва и кое не ти харесва? </strong><br /> - Днешният попфолк е отвратителен! Дори не е комерсиален, както твърдят някои &bdquo;специалисти&ldquo;. Комерсиален е само силиконът, скъпите клипове и еротиката в тях.<br /> <br /> <strong>- Преди 5 години се появи на кастингите за реалити проект на Слави Трифонов в ролята си на композитор. Въпреки че си от най-емблематичните имена на попфолка, Дългия и &bdquo;Ку-ку бенд&rdquo; не те познаха. Това обиди ли те? </strong><br /> - При Слави Трифонов се явих на кастинг за композитори, да. Получих одобрение и предложение да работя за тях в рамките на месец и половина, но отказах, защото имах други планове. Иначе всички от екипа ме познаха и коментираха с учудване появата ми, но за пред аудиторията <br /> <br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>се направиха, че не ме познават </strong></span><br /> <br /> за да не се превърне шоуто в другарска среща.<br /> <br /> <strong>- Как се роди идеята за песента &quot;Евала, Живков&rdquo;? Нямаше ли притеснения от реакцията на наследниците му? </strong><br /> - Не, не съм имал подобни притеснения. Обичам времето от социализма, тогава бяха най-щастливите ми години! Баща ми беше жив, лека му пръст. Той също беше музикант, и то много известен за времето. Беше обиколил света с неговата устна хармоника и винаги казваше, че от България по-хубава няма. Именно затова реших да напиша песента &bdquo;Евала, Живков&ldquo; и да направя съпоставка с днешна България откъм политически аспект<br /> <br /> <strong>- Общо-взето и ти твореше активно по времето на т.нар. мутренски времена. Помниш ли някой интересен случай, докато си пял на представител на подземния свят? Не е тайна, че изпълнителите на &quot;Ара&quot; са били сред любимите на Жоро Илиев... </strong><br /> - За пръв път ще призная, че най-куриозната случка по време на мое участие е свързана именно с Жоро Илиев. Но не с побоища и стрелби, а точно обратното. Та, значи, пеем цяла нощ в столично заведение, естествено - само за него и свитата му. Беше ни събрал всички изпълнители на &bdquo;Ара мюзик&ldquo;. Празнуваше рожден ден и ни привикваше един по един да му пеем: първо Кондьо, после Бони и много други... <br /> <br /> На всички даваше по хиляди левове! Вадеше ги от едно куфарче, което му беше &bdquo;портфейл&rdquo;. Но когато дойде моят ред да му пея, парите от бездънното куфарче бяха свършили. Останали бяха само бандеролите. Настана суматоха. Той беше мъж с достойнство и на всяка цена държеше да ми даде пари, но нямаше. И никой друг от свитата му - също. Представяте ли си в каква ситуация изпадна за мен?! Беше без значение, но той се зарече, че при следващото посещение ще се реваншира специално на мен, подари ми куфарчето с бандеролите и заяви на всеслушание, че <br /> <br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>колкото е сумата от бандеролите, ще ми я даде</strong></span><br /> <br /> За жалост това така и не стана, защото аз отидох да пея по морето и повече не се срещнахме. Това се случи през зимата на 2001 година<br /> <br /> <strong>- Ти си автор на една от най-красивите балади в попфолка &quot;Влюбено момче&quot;. Успя ли да откриеш сродната си душа? </strong><br /> - &bdquo;Влюбено момче&ldquo; е писана за съпругата ми и с това се изчерпва въпроса ти (усмихва се).<br /> <br /> <strong>- А мислиш ли за по-сериозно завръщане на сцената?</strong><br /> - По-сериозно завръщане на сцената?! Само с по-сериозни средства.<br /> <br /> <strong>Едно интервю на Георги СТОЯНОВ<br /> <br /> </strong><br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>.......................................................<br /> Евала, Живков<br /> <br /> Музика и текст: Панко</strong></span><br /> <br /> Евала, Живков! Евала, Живков,<br /> cпомняме си с кеф.<br /> Как живеехме при тебе,<br /> cамо с някой лев.<br /> С твоите другари,<br /> здраво държахте,<br /> хванали властта.<br /> Нямаше гладни, няма жадни<br /> в нашата страна.<br /> <br /> <em>Припев:</em><br /> Евала, евала, евала, бе Живков.<br /> Беше най-велик!<br /> И като голям управник, и като комик.<br /> <br /> Нямаше го СДС-то, нямаше Доган,<br /> да показват пред народа,<br /> кой е с по-голям?<br /> Беше само БКП-то в нашата страна.<br /> а до нея МВР-то пазеше реда.<br /> <br /> <br /> <br type="_moz" />