Филмът ми „Хляб и зрелища” стана „Дъжд и зрелища” срещу 5 лева от режисьора
<em>&nbsp;Трагикомична история се разигра на международния фестивал &bdquo;София филм фест&rdquo;, който вече 17 години е считан за един от големите в Източна Европа. Новост в дейността му е проектът &bdquo;София филм фест на път&rdquo;, който има за цел да се върне киното в градове без работещи киносалони. А ето как известният режисьор Георги Стоев, по-известен като Джеки Стоев, в типичния си забавен стил разказа пред репортер на &bdquo;ШОУ&rdquo; как се е прожектирал филма му &bdquo;Хляб и зрелища&rdquo; в Севлиево. Разказ, който ни връща към пионерите на киното, които пътували с прожекционен апарат и събирали публика по селата. <br /> </em><br /> <hr /> &bdquo;Целият ден валя, а беше казано, че ще прожектират филма на открито пред общината в Севлиево. Никой от нас не вярваше, че в тоя потоп ще дойдат хора да ти гледат кино. А и по телевизията тече световното по футбол, сигурно даваха и най-малкото три американски екшъна. Обаче хората взеха да идват! Събраха се едно 80-90 човека. Да не повярваш! Дъждът се засрами и спря за малко. Представих филма и обещах на всеки, който не го хареса, да му дам 5 лева. Почна прожекцията и точно по средата на филма дъждът захвана отново и постепенно взе да се усилва. Хората обаче невъзмутимо си отвориха чадърите и останаха по местата си! Обаче оня ми ти дъжд взе да нахалства и да им бръска и през чадърите! Тръгнаха да стават един по един. Повече от половината си тръгнаха. Останаха 30-40 човека, по-упорити и от дъжда. Гледах и се ядосвах, че нямам камера да ги снимам как седят, скупчени под чадърите в проливен дъжд! И то - на български документален филм! И финалът вече беше потресаващ: стана невъзможно да сме навън и спряхме прожекцията. Преместихме се вътре в общината, като всеки се спусна да пренася столове. Абе, викам си: &bdquo;Аз &bdquo;Хляб и зрелища&rdquo; кръстих филма, а той си стана &bdquo;Дъжд и зрелища&rdquo;! Дали им дадох по 5 лева? Не, не съм. Щом издържаха на всичко това, явно филмът много им хареса!&rdquo; <br /> <br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>И за Доньо и ДоноСите<br /> </strong></span><br /> &bdquo;Видях, че в &bdquo;ШОУ&rdquo; сте зачекнали темата за филма на Мина Милева и Весела Казакова. Филмът беше почтен и незлоблив, но не премълчаваше истината за доносите на Доньо Донев. Два дена след премиерата на филма Настимир Цачев публикува материал под наслов &bdquo;Годишнина &ndash; Доньо Донев&rdquo;. Всъщност, това беше поводът да напиша едно открито писмо, чийто текст ще ви изпратя&rdquo;, ни каза след забавния си разказ за Севлиево Джеки Стоев. Публикуваме това негово писмо като продължение на темата от миналия брой на вестника за скандала около филма &bdquo;Чичо Тони, Тримата глупаци и ДС&rdquo;:<br /> <br /> <em>&bdquo;Драги Настимире,<br /> <br /> Ти си женен за дъщерята на Доньо и е съвсем естествено филмът да те е раздразнил, припомняйки ти неща, които ти би искал да забравиш.<br /> <br /> Доньо е много, много голям режисьор със световна известност. И това никой никога не е оспорвал. С него бяхме приятели. За това бях безкрайно изненадан, когато прочетох неговите доноси. Познавам доста хора, които са били сътрудници на ДС. Много от тях са били принуждавани насила и самите те са били жертви. Случаят с Доньо не е такъв. Той е писал доноси за близки хора, с които е работил и които са му били предани. А това вече е подлост.<br /> <br /> Случайно бях във Варвара с аниматора Думата (Георги Думанов), когато във вестника излязоха доносите на Доньо срещу него. Думата се почувства като ударен с парен чук. Три дена ходи като болен. Накрая му прати кратка телеграма: &bdquo;Доньо! Прощавам ти!&ldquo;. Да, Настимире, подлостта може да се прости, но не трябва да се премълчава и не трябва да се забравя. Не бива!<br /> <br /> Доньо сега се намира в други селения. Може би и ни гледа отнякъде. Кой знае? Със сигурност обаче дълбоко съжалява за някои неща и със сигурност не одобрява твоето озлобление. Джеки Стоев&rdquo;.<br /> </em><br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <strong>Еми МАРИЯНСКА </strong><br />