Манастирът "Св. Живоприемний източник" край странджанското село Голямо Буково е поредният, паднал в жертва на църковни крамоли и страсти
<em>Почти изоставената обител по нищо не дава вид, че от години е обект на жестоки разпри. В момента обстановката в единствения манастир в Странджа планина пак е &bdquo;на война&ldquo;, но с хомосексуален привкус. Фалшива обява е вкарала в гей скандал двама духовници. От едната страна на &bdquo;огневата линия&ldquo; е архимандрит Евтимий, с мирското име Янчо Статев Илев, бивш игумен на манастира, а от другата - ставрофорен иконом Веселин Костадинов Димитров - настоящ шеф на светата обител. <br /> <br /> Верен на журналистическата етика, вестник &bdquo;ШОУ&ldquo; дава възможност и на двамата Божи служители едновременно да представят своите гледни точки по доста щекотливи въпроси: </em><br /> <br /> <hr /> <strong>Архимандрит Евтимий: ОТЕЦ ВЕСЕЛИН СПЕШЕ В МАНАСТИРА С ЛЮБОВНИЦАТА СИ ИВАНА! </strong><br /> <em><br /> <strong>ТОЙ СЪБИРА ПЕ***АСТИТЕ, ПЪК ОБВИНЯВА МЕН! </strong></em><strong><br /> </strong><br /> <em>Архимандрит Евтимий (Янчо Статев Илев) е бивш игумен на манастира &bdquo;Св. Живоприемний източник&ldquo; край с. Голямо Буково. Ето какво разкри той пред репортер на народното издание:</em><br /> <br /> <hr /> <strong>- Ваше Високопреподобие, за водата, която извира в манастира &bdquo;Св. Живоприемний източник&ldquo;, напоследък се заговори, че лекува доста заболявания и най-вече - &bdquo;сбърканата&rdquo; сексуална ориентация на гейовете. Истина ли е това или легенда?</strong><br /> - През 1992 г. в манастира дойде от Москва Михаил Гейлер, който работи в научноизследователски център по народна медицина. Той ми каза, че манастирът в Голямо Буково е вторият след Хималаите по космическо лъчение. Водата му се облъчвала и при пиене лекувала вътрешни болести &ndash; бъбречни, черен дроб, жлъчка, разбивала и малки конкременти, които се изхвърляли от организма, а при външно обливане на тялото тя церяла и нервни заболявания. Но никой досега не е доказал, че тя лекува гейове! През 1993 г. дойдоха и проф. Иваничка Георгиева и доц. Петров от софийския университет &bdquo;Св. Климент Охридски&ldquo; и взеха проба за водата. Установиха, че лечебната й сила се отнася за някои вътрешни болести, както и за някои психически заболявания.<br /> <br /> <strong>- Отец Веселин твърди, че ти или дъщеря ти сте писали обявата, че водата на манастира &bdquo;лекува&rdquo; и гейове.</strong><br /> - Нито аз съм я писал, нито дъщеря ми! <br /> <br /> <strong>- Във форумите прочетох коментари, че сега манастирът в Голямо Буково е превърнат в частно земеделско стопанство и е много мръсно..</strong>.<br /> - Това е доказано! Аз съм подал жалба до ХЕИ, че там се развъждат прасета и районът е силно замърсен. От Областната дирекция по безопасност на храните в Бургас изпратиха комисия да провери на място случая и го доказаха това нещо. И от общината в Средец са направили проверка относно нарушаването на Наредбата за опазване на обществения ред и околната среда и са съставили на ставрофорен иконом Веселин Димитров &ndash; игумен на манастира &bdquo;Св. Живоприемний източник&ldquo;, с. Голямо Буково, предупредителен протокол с предписание за отстраняване на всички установени нарушения. Когато внасях жалбата си, аз разбрах, че преди мен и граждани са подали сигнал до общинската администрация в Средец за замърсяването на района около манастира. Миряните се оплакали, че той вече не е място за духовен живот, защото отец Веселин е закарал там трактор, сенокосачка и 30-40 прасета, от които страшно миришело. <br /> <br /> <strong>- ...Коментарът продължава с обвинението, че сега в манастира се събирали разни типове...</strong><br /> - Отец Веселин закарал на манастира затворници от затвора и ги накарал да изрежат с резачката декоративните храсти и цветята. А аз съм ходил до с. Негован, Софийско, за разсад - хората цял микробус ми натовариха с декоративни храсти и многогодишни цветя. А отец Веселин ги изкорени! Защо ги махна &ndash; за да не пречат на турците-иманяри, които <br /> <br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>той закара на манастира да търсят златно имане!...</strong></span><br /> <br /> <strong>- Теб те обвиняват, че преди 4 години, вместо да организираш нормалното празнуване на храмовия празник, си щял да го превърнеш в гей сборище, а Дим Дуков, лека му пръст, щял да ръководи оргията...</strong><br /> - През април 2010 г., когато беше празникът на Свети Живоприемний източник, мен щяха да ме хиротонисват на манастира за епископ. Трябва да отбележа, че Дим Дуков изобщо го нямаше там. Тогава стана голям скандал и пратениците на сливенския владика Йоаникий ме изгониха. <br /> <br /> <strong>- Но коментарите са, че ти си събирал в манастира разни гейове...</strong><br /> - Той (б.а., отец Веселин) ги събира пе***астите там, пък обвинява мен! При мен в манастира 5 години живееше само Драго &ndash; сираче, израснало по сиропиталищата. Той нямаше къде да отиде и с него работехме само за едната храна. Питам отец Веселин защо го изгони? Буковци казват, защото бил мързелив и не работел. Ама Веселин не го храни, манастирът го храни! Къде ще отиде това момче?<br /> <br /> <strong>- Някъде в медиите прочетох, че според отец Веселин ти си бил бисексуален...?</strong><br /> - Той да не е спал с мен, че да знае! Че той и преди години въобще не е спал в манастира &ndash; с любовницата си Ивана Стратиева идваше там и си заминаваше! Питай го сега дали спи в манастира?...<br /> <br /> <strong>- В същото време жителите на Голямо Буково коментират, а и ти, доколкото разбрах, си сигнализирал институциите, че отец Веселин е превърнал манастира в сборище на клошари и гейове, на разни алкохолици, престъпници и крадци, и ги кара да работят в частното му ТКЗС. </strong><br /> - Аз направих молба до инспекцията по труда. Работещите в манастира са казали, че работят само за едното спане и храна. Веселин заплати не им давал! Те отрязали два ореха в двора на манастира. Едното дърво паднало и ударило работник. Той обаче не бил осигурен и отец Веселин не го пуснал да отиде да се лекува!<br /> <br /> <strong>- В една от жалбите ти си написал, че отец Веселин е изсякъл манастирската гора и парите от продажбата на дървата отивали да плаща кръвнината за... убит човек! За какво убийство става въпрос?</strong><br /> - Това престъпление Веселин го извърши, когато гледаше животни в с. Тракийци. Ивана Стратиева, която му беше любовница (аз съм ги виждал, когато идваха с джипа, който беше подарен на манастира), му дала пари. И от Сливенската митрополия му отпуснаха 7 000 лв. за ремонт на голямобуковската църква. Той тегли тези пари от книжката и от с. Черноморец купува 20 броя телета и ги кара в с. Тракийци. И когато се надигнаха жителите на Голямо Буково и на Тракийци, и обвиниха Веселин, че е заинтересован само да гледа животни, но не и да ремонтира светата обител, Ивана Стратиева отива в неговия апартамент в Бургас, к-с &bdquo;Зорница&ldquo;, блок 23. Там <br /> <br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>тя пада от терасата долу и се убива! </strong></span><br /> <br /> Защо Веселин не отиде на погребението й, нали работеха заедно, а отива след погребението й да носи цветя?...<br /> <br /> <strong>- Според мен това не доказва, че отец Веселин е виновен за смъртта на тази жена!</strong><br /> - Аз съм бил свидетел на друг случай, когато той нападна и започна да души една друга жена. През 1990 г. с него отидохме в поморийското село Страцин &ndash; той да служи, а аз да му пея на клира. Бабите седяха, когато питропката му каза: &bdquo;Отец Веселине, нямам свещи. Трябва да ходя в Айтос да търся. А ти идваш тука само да вземеш парите и заминаваш!&ldquo;. Пред моите очи и пред всички жени, които бяха там, той я хвана и започна да я души, тя се разпищя, а бабите се развикаха. И той я пусна. Тогава му казах: &bdquo;Не те ли е срам, бе! Затова ли дойдохме &ndash; да душиш питропката?!&ldquo;.<br /> <br /> <strong>- Чух и за друг грях, за който също обвиняват отец Веселин - че вземал парите от манастира, за да играе хазарт?...</strong><br /> - Това е по времето, когато беше в църквата &bdquo;Свети Атанасий&ldquo; в к-с &bdquo;Изгрев&ldquo; в Бургас. Моят духовен изповедник е отец Павлин от същата църква и мен там ме ръкополагаха и ме учеха на Светата литургия. И една сутрин отец Веселин закъсня. Разбрах, че е заради хазарта, който играл цяла нощ...<br /> <br /> <strong>- Ти ходиш с расо и калимавка, а митрополит Йоаникий е казвал, че вече нямаш право да носиш тези одежди, защото си отлъчен от църквата!...</strong><br /> - Йоаникий няма право да говори тези неща, защото той не ме е ръкополагал! Мен ме направи синода на дядо Данаил! Ние нали докарахме в Бургас митрополит Гавраил, Бог да го прости, за владика на Бургаско-девелтска митрополия, и отец Тодор, Бог да го прости. Но тях ги отвличаха бургаските и сливенските попове, които <br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong><br /> 40 дена пърдяха в църквата <br /> </strong></span><br /> &bdquo;Св. Св. Кирил и Методий&ldquo; в Бургас и не пускаха хората вътре да запалят свещи, а Кера Янъкова мъкнеше чантите и с отец Борис Беров ги хранеха... Не е ли готова за падане църквата? Бог не наказа ли и Кера Янъкова &ndash; детето й не се ли хвърли от терасата и почина?... <br /> <br /> <strong>- Искам да поговорим и за нещо друго: отец Евгений от Сливен заяви, че игуменът на Рилския манастир епископ Евлогий е гей. Дори бил изгонен от Сливенската епархия заради &bdquo;пе...астлък&rdquo;. Ти какво знаеш за тази история? </strong><br /> - Епископ Евлогий през 80-те години служеше в църквата &bdquo;Свети Иван Рилски&ldquo;. Тогава той ми каза, че американското разузнаване работело по-добре от българското! Като протосингел Евлогий отиде в Семинарията в гр. Пловдив за ректор, но там барал децата и майките вдигнаха скандал. Тогава го изгониха оттам и той отиде игумен на Рилския манастир, но аз не съм живял с него и не го знам какво прави.<br /> <br /> <hr /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>Отец Веселин: ЕВТИМИЙ Е ГЕЙ! </strong></span><br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong><br /> Любовницата ми се хвърли от 13-ия етаж, но не съм я убивал аз</strong></span><br /> <br /> <em>Отец Веселин е настоящият игумен на манастира &bdquo;Св. Живоприемний източник&ldquo; край с. Голямо Буково. Ето и неговата гледна точка:</em><br /> <br /> <hr /> <strong>- Отче, една обява, свързана с манастира &bdquo;Св. Живоприемний източник&ldquo;, напоследък се върти в интернет пространството. В нея четем следното: &quot;Уважаеми братя и сестри, в манастира се въвежда такса вход, която важи за всички посетители. За деца до 7 години цената е 2 лв., а за възрастни 5 лв. Въвежда се и такса за пълнене на вода от аязмото на цена 0,50 лева за литър. Може да пренощувате на палатка, като за поставянето й ще трябва да платите 10 лева на ден&quot;. В обявлението е отбелязано с удебелен шрифт, че водата от аязмото на манастира &quot;лекувала&quot; хора с хомосексуални наклонности и ги връщала към &bdquo;правия път&rdquo;, а светата обител провеждала лечението безплатно. Посочен е и телефон за връзка, който се оказа, че е на Сливенската митрополия. Как гледаш на въпросното съобщение? </strong><br /> - Тази обява е явна провокация! Никой и никога не е слагал някаква тарифа за водата! Нека дойде някой и да каже, че е дал дори и 1 стотинка за литър вода. <br /> <br /> <strong>- Според теб кой стои зад този пъклен план?</strong><br /> - Информацията, която имам от монах Андрей (а той я получава по време на разговор с бившия игумен на манастира Евтимий), гласи, че самият Евтимий е диктувал обявата на дъщеря си Стойка. Затуй сега, като подадох жалба в прокуратурата, написах: &bdquo;Проверете от кой компютър е пусната обявата!&ldquo;... Само Евтимий има интерес от цялата работа. Когато се появила обявата, той я взел и започнал да я размахва: &bdquo;Вижте какво пише!&rdquo;... А ти ще кажеш на Евтимий да вземе да върне на манастира компютъра, на който си пише жалбите! Дончо му го е дал този компютър, но не на него, а на манастира! Евтимий взе хидрофора, помпата...<br /> <br /> <strong>- Едно от основните обвинения, които архимандрит Евтимий ти отправя, е, че в момента в манастира се събират гейове, алкохолици, наркомани, клошари... Закарал си също и затворници и си ги накарал да ти работят ангария &ndash; само за едната храна и спането.</strong><br /> - Да, защото Евтимий е хетеросексуалният! Хайде да не си отварям устата, че много работи ще кажа!... Гей, а ще ми говори за гейове! Че кои му бяха дружките на Евтимий (те и сега са му дружки) - Мариан, известен като монах Андрей, Серафим, малкият Николайчо &ndash; все пе...лчета се въртяха около него! В Бургас има един отявлен пе***аст &ndash; Наско Кокала му казват. Един ден Наско ме вижда и ми вика: <br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong><br /> &bdquo;Евтимий ми е давал по 300 лева, за да ми прави свирка</strong></span><br /> <br /> горе на манастира! А на всичкото отгоре и таксито ме чакаше&rdquo;.<br /> <br /> <strong>- Но и други хора подхвърлят, че си превърнал манастира в сборище на гейове...</strong><br /> - Може да има някой, който има такава наклонност, но не се е проявявал! Имаше едно момче, син на моя позната, което ходеше нагоре-надолу по улиците. И тя ми се примоли да го взема на манастира. Веднъж научавам, че то ходило в Голямо Буково и имало такива наклонности. Едва казах на майка му. А тя ми вика: &bdquo;Какво?! Ох, как ме притесни!&ldquo;, и се хвана за сърцето. А след 2-3 дена ми казва: &bdquo;Аз знам, че синът ми има такива наклонности&rdquo;. Ядосах се.<br /> <br /> <strong>- Предлагам ти да се върнем пак към отец Евтимий. Той твърди, че ти самият си събирал гейовете, пък си обвинявал него в &bdquo;пе...астлък&rdquo;...</strong><br /> - В изповед той ми го е казвал много преди да стане духовник &ndash; че предпочита да общува с мъже! Аз ти говоря за работи от 1977-78-79 година, когато е започвал с някакъв даскал. Той самият &ndash; Янчо (Евтимий), ми го е казвал! Аз досега се въздържах да говоря такива работи, за да му пазя авторитета, но явно, че този човек не разбира! Напомни му как е бил в хотел &bdquo;Бриз&ldquo; да е*е разни софиянци-мофиянци, или те него да е*ат - аз не знам как е била точно работата, но ти го попитай за това. Пък той нека да отрече!... <br /> <br /> Но Янчовата работа ми заприлича на приказката: &bdquo;Храни куче да те лае&ldquo;...<br /> <br /> <strong>- Какво имаш предвид?</strong><br /> - През 1991 г. аз поканих Янчо да дойде при мен в манастира. А той ми казва: &bdquo;Ама аз нямам расо&ldquo;. &bdquo;Добре - казах му аз. - Ще помоля дядо Стефан да ти го върне&ldquo;. И пиша аз на владиката във Велико Търново дядо Стефан, Бог да го прости (защото там му бяха свалили расото на Янчо (Евтимий): &bdquo;Аман-заман, дядо владика, ама тук на манастира имаме нужда от хора. Затова върни расото на Янчо&ldquo;. И пак &ndash; агнетата, виното, ракията... Нали знаеш &ndash; при владика не се ходи с празни ръце! А дядо Стефан ми вика: &bdquo;Аман от твоите приятели! Но заради теб ще направя един хаир на манастира!&ldquo;. И върна расото на Янчо. А щом го облече, аз му викам (нали изпълнявах длъжността игумен на манастира):<br /> <br /> &bdquo;Сега какъв искаш да те направя?&ldquo;. Янчо поиска &bdquo;управител&ldquo;. И аз с всичкия си акъл го правя управител на манастира! А там имаше само един фургон, където що-годе можеше да се обитава. И Янчо (Евтимий) се настани там. Един ден минавам през пощата в селото и искам да взема писмата, но ми казват: &bdquo;Калугерът ги взе&ldquo;. Отивам горе на манастира и му казвам: &bdquo;Дай ми писмата&ldquo;. &bdquo;Няма да ти ги дам&ldquo;, ми отговаря той. И започва да &bdquo;рови&ldquo;. А пък аз бях дал моето пълномощно на един майстор &ndash; бай Георги, да купува материали. А Евтимий отива при владиката в Сливен и вика: &bdquo;Ето вижте &ndash; Веселин разхищава парите на манастира!&ldquo;. Викам му: &bdquo;Абе ти нормален човек ли си?&ldquo;<br /> <br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>и го хванах за гушата</strong></span><br /> <br /> Тогава дядо владика остави него за игумен, а аз си бях свещеник в Бургас и си гледах пашалъка.<br /> <br /> <strong>- Архимандрит Евтимий те обвинява, че си изсякъл манастирската гора, а с парите от продажбата на дървесината си плащал кръвнината за смъртта на твоята любовница Ивана Стратиева...</strong><br /> - Бог да я прости, Ивана! Говорим за 1995 г. Аз не пия, но момичето си пийваше... Ивана се хвърли от 13-ия етаж. За каква кръвнина става въпрос?!... <br /> <br /> <strong>- Според Евтимий, Ивана дошла у вас в Бургас...</strong><br /> - Ама как у нас, бе!? При жена ми вкъщи ли ще отиде? (смее се) Тук, в една квартира стана цялата работа. Но това са неща от преди близо 20 години... Ивана дойде пийнала. Ляга, става, ходи напред-назад, мърморисва &ndash; абе, пиян човек!... Аз си гледам телевизия &ndash; на пиян човек обръщаш ли внимание? По едно време тя вика: &bdquo;Аз се хвърлям&ldquo;. Обръщам си главата и виждам &ndash; Ивана надвесена от терасата. Аз докато стана, нея вече я нямаше никаква! Чудя се как останах психически здрав! Обадих се на ченгетата, веднага дойдоха, гледаха, проверяваха, изследваха... Видяха, че няма никакви следи от насилствена смърт и я погребаха... <br /> <br /> <strong>- Но ти не си присъствал на погребението, а с цветята си отишъл едва на другия ден.</strong><br /> - Аз отидох и я възпях след това. По канон, който е самоубиец, няма право на това, но ако е пиян и се е самоубил &ndash; се приема. И аз на базата на това нещо - с разрешението на владиката, съм я възпял! Как няма да го направя!? Бил си с този човек 4-5 години заедно, общувал си с нея... Но не мога да отида на погребението й &ndash; тя е семейна. Всички &ndash; цялото й семейство, са събрани, и аз с какъв акъл ще се изтъпанча там при тях?!...<br /> <br /> <strong>- Евтимий твърди, че когато за първи път си бил игумен на манастира, от митрополията в Сливен са ти отпуснали 7 хиляди лв. за ремонт на църквата в Голямо Буково. Отделно и Ивана Стратиева ти била дала друга сума. А ти си взел всичките пари и си отишъл в Черноморец, откъдето си купил 20 телета.</strong><br /> - Абе, как ще стане това нещо, нали има ревизии? Нали след това аз издавах на него, и всичко ставаше по описи. Имаше и разходни документи. Вярно, преведох едни 200-300-500 лв., но те отидоха за бензин за джипа, който го бях взел за манастира от военните. А този джип гореше, майко мила!... Те, парите, отиваха по джипа. Но нали трябваше да пътувам?...<br /> <br /> <strong>- Във форумите има коментари, че сега в манастира е много мръсно и те обвиняват, че си превърнал светата обител в частно ТКЗС. Някои се възмущават, че при наличието на тези животни, манастирът вече не бил място за духовен живот?</strong><br /> - Трябва да се разбере, че манастирът без стопанство не може да бъде! В градските църкви основният приход е от свещи. Но те харчат 500-600 кг до 1 тон свещи. <br /> <br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>Приходите от 1 тон са 10-12 хиляди лева! </strong></span><br /> <br /> А аз с 20-30 кг свещи на година, които реално мога да реализирам, какви пари ще изкарам? В един килограм свещи от 50 стотинки има 80 броя. От този килограм, на мен ми остават 12-15 лв. Сами пресметнете колко ще изкарам за 1 година! Че с тези пари аз не мога да си платя пътните само днес!<br /> <br /> <strong>- Според някои коментари, обстановката в светата обител е заприличала на тази от бай-Тошово време, когато Георги Куртев гледал в манастира прасета, а ти си гледал телета в съседното село Тракийци.</strong><br /> - Да, аз имах телета в Тракийци. И Асен, синът на поета Недялко Йорданов, ги гледаше. <br /> <br /> <strong>- Някои миряни се възмущават сега, че от животните много миришело в манастира...</strong><br /> - Какво толкова ще мирише от десетината кокошки, които са останали там?<br /> <br /> <strong>- Бившият игумен архимандрит Евтимий смята, че си закарал в манастира група турци-иманяри и си изкоренил цветята и храстите, за да не им пречат, когато търсят златно имане...?</strong><br /> - Няма такова нещо, поради простата причина, че там винаги е имало интерес от страна на иманярите. Разни хора много често идват при мен, а, предполагам, че и при него са ходили, и казват: &bdquo;Отче, тук има имане!&ldquo;. Питам ги: &bdquo;Колко има?&ldquo;. &bdquo;Абе много,1-2 тона!&ldquo;. Казвам им: &bdquo;Сложете тука на масата 50 хиляди лева за манастира, и халал да ви е златото!&ldquo;. &bdquo;А, не, не, отец!&ldquo;, почват да ми пелтечат те. &bdquo;Бягайте тогава!&ldquo;, ги отпращам аз.<br /> <br /> <strong>- В крайна сметка има ли иманяри турци сега в манастира, или не?</strong><br /> - Иманяри няма! Имам приятелчета, които са изостанали, които бяха и на улицата. Сега има само един-единствен, казва се Хасан. Но той се занимава с коня, обучава го. <br /> <br /> <strong>- Обвиняват те, че си напълнил манастира с разни бездомници...</strong><br /> - Сега в момента има един &ndash; Зоро му казваме, а името му е Зюлкарем, с когото все още контактувам. Но нали имаш нужда от хора, които да ти помагат? Каквото и да решиш да направиш в манастира, всичко иска човешка ръка, която да се захване.<br /> <br /> <strong>- Защо сливенският владика дядо Йоаникий казва, че Евтимий няма право да носи расото? Нали е към дядо Данаил от Пловдив?</strong><br /> - Манастира, в който за последно е бил Евтимий &ndash; в случая аз, имам право да заведа съд. Това решение, което ще взема, е на базата, че Евтимий вече не е духовник и не се е пенсионирал при нас като духовник, а злоупотребява с расото. То ще мине през Сливенската митрополия, която също се явява съд &ndash; епархийски съвет. Той ще потвърди тази работа. Оттам пък всичко това може да отиде до Светия Синод, който също е църковен съд &ndash; както сега наказват епископ Борис, наказват и ония пе...али в Троянския манастир.... И това нещо може да отиде вече в прокуратурата и тя да издаде официален документ. И тогава ще му свалят расото!<br /> <br /> А относно твърдението на Евтимий, че принадлежи към дядо Данаил от пловдивската Истинно Православната Българска Църква &ndash; това не е вярно! Има Указ №01-ВЦС - 6/13.04.2012 г. на Висшия църковен съвет на Истинно Православната Българска Църква, в който е отбелязано, че с Протокол № 0006- VI/13.04.2012 г. е взето следното решение:<br /> <br /> &bdquo;Освобождаваме клирика на Истинно Православната Българска Църква архимандрит Евтимий (Янчо Статев Илев) като председател на Манастирско настоятелство &bdquo;Свети Живоприемний източник&rdquo; с. Голямо Буково, общ. гр. Средец, област Бургаска, и като клирик на цялата Св. Църква. Същият е освободен поради неспазване на Устава на ИПБЦ, несъобразяване и незачитане на светата йерархия на Църквата. С акта на публикуване на настоящия Указ, същият не трябва да се счита повече за клирик на Истинно Православната Българска Църква. Монах Евтимий (Янчо Статев Илев) не представлява ИПБЦ, и всички документи на лицето, на които стои реквизит с &quot;ИПБЦ&quot;, да се считат за невалидни, те не ангажират официалната позиция на Истинно Православната Българска Църква. Лицето не може да извършва никакви юридически действия от името на ИПБЦ.&ldquo;<br /> <br /> <strong>- Искам и теб да попитам за игумена на Рилския манастир, Евлогий - нали отец Евгений, един от сливенските свещеници, наскоро разгласи за него, че бил с &bdquo;обратна резба&ldquo;... </strong><br /> - Да, когато Евлогий беше в Сливен, се чу, че е хомосексуалист. Даже коментираха, че са го хванали с някакъв циганин! Но аз не съм бил в Сливен и не мога да кажа. <br /> <br /> <strong>- Да не би да са го &bdquo;натопили&ldquo;?</strong><br /> - Не, не са го натопили, защото после, като стана ректор на семинарията в Пловдив, пак се чу една такава работа. И какво мислиш, че стана? Изпратиха дядо ти Симеон, дядо ти Гервасий и още един пе...ал!... <br /> <br /> <strong><span style="color: rgb(128, 0, 0);">Трима епископи &ndash;пе***асти, отидоха да правят анкета на четвърти гей!</span></strong><br /> <br /> И какво ще бъде заключението, би ли ми казала?!...<br /> <br /> <strong>- Направи ми впечатление, че Светият Синод сякаш не се старае особено да ликвидира мъжеложството, което се шири зад стените на манастирите, но пък би шута на игумена на Бачковския манастир епископ Борис... </strong><br /> - През последните години дядо Борис показваше един излишен лукс. За разлика от монасите, много от които са хомосексуални, той пък беше хипер хетеросексуален и похотлив. Но е можел по-прикрито да го прави. Светият Синод при Неофит взима радикални мерки за дисциплината в църквата, което е за добро. А дядо Борис прекали! Трябваше по-скромно да го раздава. Можело е и извън манастира да прави, каквото му се ще. И за предишния игумен Наум се чуваха за заигравките му с жени... <br /> <br /> <strong>Подготви Марина ШИВАРОВА<br /> <br /> <br type="_moz" /> </strong><br />