"Медиа Про" - дъщерната компания на собственика на bTV СМЕ, иска да изхвърли всички останали продуценти от пазара
<em>Безвъзмездните милиони, които Европа отпусна на някои от най-големите тв продуценти по оперативна програма &ldquo;Развитие на конкурентоспособността на българската икономика&rdquo;, ще доведе до истинска война в сектора. С тлъстите пачки те трябва да купят съвременна апаратура или да подменят старите си камери с последната дума на техниката, но новият играч на пазара на телевизионните продуценти &ldquo;Медиа Про ентъртеймънт&rdquo; не е съгласен с това и започна да съсипва конкурентите си...<br /> <br /> </em>През 2009 г. &ldquo;Медиа Про&rdquo; е придобита от CME - сегашният собственик на bTV Media Group. Следващата година тя стъпи в България и в нея се влива продукционният екип на bTV, воден от Бранко Салич, който заема поста &ldquo;Ръководител Продукционно обслужване&rdquo;. Новата компания веднага прилапва производството на &ldquo;Lord of the Chefs&rdquo;, bTV Новините, &ldquo;Шоуто на Слави&rdquo;, &ldquo;Комиците&rdquo;, &ldquo;Нека говорят&hellip; с Росен Петров&rdquo;, &ldquo;Модерно&rdquo;, &ldquo;Код: Криминално&rdquo;, &ldquo;Сеизмограф&rdquo;, &ldquo;Хрътките&rdquo;. &ldquo;Домашен арест&rdquo; и новият сериал &ldquo;Маги&rdquo;, който в момента се снима, също са правени от новите продуценти, а проектите се надзирават лично от представителя на СМЕ за Европа Адриан Сърбу и мъжът на Ани Салич. <br /> <br /> &ldquo;Още в първия момент, когато &ldquo;Медия Про&rdquo; се появиха на пазара, те заявиха, че са <br /> <strong><br /> готови да работят с всяка телевизия с изключение на Нова <br /> </strong><br /> Сигурен съм, че ако имаше начин, щяха да включат в типовите си договори изрична забрана за всички доживот да не работят с Нова&rdquo;, заяви за &ldquo;ШОУ&rdquo; човек от екипа на &ldquo;Дрийм тийм&rdquo;.<br /> <br /> Още по-голям трън в очите на новата компания се явяват парите, които независимите продуценти са взели по европейска оперативна програма за техника и студия. Защото това ги прави независими от тях. &ldquo;Цялата техника на bTV и студията им са собственост на &ldquo;Медиа Про&rdquo;. Новините и цялата вътрешна продукция се снима от тях. bTV се опитаха да накарат всички външни продуценти да наемат техника от тях и да правят копродукции&rdquo;, разкриват източници на &ldquo;ШОУ&rdquo;. <br /> <br /> Само че Магърдич Халваджиян не се навива - той вече е взел от еврофонда 1 073 220лв., за да купи цялостно оборудване за заснемане - камери и осветление. Димитър Митовски с &ldquo;Камера&rdquo; ООД също е прибрал милион, &ldquo;Чучков брадърс&rdquo; - 492 000 лв., а Иван и Андрей с &ldquo;Междинна станция&rdquo; ООД - 475 471 лв.<br /> <br /> Проектите на &ldquo;Дрийм тийм&rdquo; (&quot;Комиците&quot;) и &ldquo;Телеман&rdquo; (&ldquo;Горещо&rdquo; и &ldquo;Директно Карбовски&rdquo;) също са одобрени, но за тях не е осигурено финансиране. <br /> <br /> Така Мартин Захариев, Митовски и Гочев и Евтим Милошев са принудени да се копродуцират с &ldquo;Медиа Про&rdquo;. <br /> <br /> <strong>Халваджиян обаче отказва. <br /> </strong><br /> Този отказ му коства изхвърлянето на &ldquo;Море от любов&rdquo; от ефира на bTV с абсурдно твърдение, че предаването се е изчерпало. <br /> <br /> &ldquo;От септември месец на мястото на &ldquo;Море от любов&rdquo; ще се появи подобно предаване, чието лице най-вероятно ще бъде пак Наталия Симеонова&rdquo;, заявиха за &ldquo;ШОУ&rdquo; източници от телевизията. <br /> <br /> Следващата стъпка за принуда над братя Халваджиян да споделят парите от европроектите с тях и &ldquo;Глобъл вижън&rdquo; да заработи с &ldquo;Медиа Про&rdquo; е с опита за цензура от bTV върху &ldquo;Господари на ефира&rdquo;. Финалът дошъл с икономическата принуда &ndash; отказ да им плащат под различни претексти. &ldquo;Всичко това е тотален натиск да отстранят тези, които са неудобни, скъпи и непослушни. И с това няма да се свърши&rdquo;, твърдят от екипа на телевизията. <br /> Според наши източници <br /> <strong><br /> войната тепърва предстои<br /> </strong><br /> Красимир Гергов иска да държи цялата реклама, а продуцентите да са свободни &ndash; това е неговата формула за печеливша телевизия. Тук идва сблъсъкът му с румънците, в лицето на Адриан Сърбу, който не иска да се занимава с рекламите, но държи продуцентският пазар да е негов. &ldquo;Този сблъсък не предвещава нищо хубаво на телевизионния пазар и съвсем скоро ще започне истинска война, изходът от която е неясен&rdquo;, казаха източниците ни.<br /> <br /> За да влязат на българския пазар, &ldquo;Медиа Про&rdquo; са готови на всичко, а bTV им спуска работа с парашут и ги навира навсякъде. <br /> <br /> Актьорът Орлин Павлов е един от малкото артисти, успели да се измъкнат от сатрапските договори на &ldquo;Медиа Про&rdquo;. Още през 2010 г. той подписва ексклузивен мениджърски договор с тях. Само че вместо да е затрупан с ангажименти, той получи единствено епизодична роличка в &ldquo;Домашен арест&rdquo;. Бившият фронтмен на &ldquo;Каффе&rdquo; успява да докаже, че компанията е нарушила договора си с него, разтрогва го без неустойки и започва веднага да снима в &ldquo;Отплата&rdquo; по конкурентната Нова тв, което вероятно е накарало Бранко Салич и Сърбу да си изгризат ноктите от яд. <br /> <br /> &ldquo;Всеки артист може да си развали договора с &ldquo;Медиа Про&rdquo;, когато си поиска, защото според една от клаузите актьорите имат забрана 1 година след последното излъчване на сериал по някой от каналите на bTV да участват в друга медия. Тази клауза е противоконституционна, защото забранява правото им на труд. По тази точка всеки актьор може да си развали договора, когато си поиска&rdquo;, обясни за &ldquo;ШОУ&rdquo; юристът Борислав Николов. <br /> <br /> <hr /> <strong>ПРОДУЦЕНТИТЕ ВЪРТЯТ 50 МЛН. НА ГОДИНА, САМО СЛАВИ ГУБИ <br /> <br /> </strong>Проверка на &ldquo;ШОУ&rdquo; показа, че тв продуцентите въртят около 50-60 милиона лева на година. За разлика от останалите, приходите на Слави Трифонов обаче намаляват. Според отчетите на Сметната палата и Търговския регистър само за една година неговата продуцентска компания &quot;Седем-осми&quot; е отстъпила на пазара с 2 310 000 лева. През 2009 година фирмата му е имала приходи в размер на 10 138 000 лева, докато през 2010 г. сумата е едва 7 738 000 лева. Същата година Дългия официално обявява и печалба от 207 000 лева. <br /> <br /> &quot;Глобал вижън&quot;, собственост на братя Халваджиян, показва приходи от 6 703 000 лева за 2010-а година. Фирмата има ръст с над 2,5 милиона лева в сравнение с предходната година. За същата година Халваджиян обявяват и печалба от 2 456 000 лева. Приходите на &quot;Глобал филмс&quot; са 4 889 000 лева. Печалбата пък е 1 221 000 лева. <br /> <br /> Изключително успешно се представя като продуцент Емил Кошлуков. Той е съдружник с 50 процента дял във фирмата No Frame Media. Другите 50 % са на Виолета Сечкова. Отчетените приходи за 2010 година са 5 795 000 лева, а печалбата - 993 хиляди лв. <br /> <br /> Иван Христов и Андрей Арнаудов чрез компанията си &quot;Междинна станция&quot; са заработили над 6 милиона лева през 2010-а година. Точната сума е 6 313 000. Двамата отчитат печалба от 743 хиляди лева. <br /> <br /> Компанията SIA има приходи от 4 883 000 лева за 2010-а г. Продуцентската фирма &quot;Камера&quot; на Димитър Гочев и Димитър Митовски е с приход от 5 787 000 лв. Печалбата обаче е едва 99 000 лева. <br /> <br /> &quot;Дрийм тийм&rdquo; на Евтим Милошов и Любо Нейков е с отчетени приходи от 3 228 000 лева. Компанията прави крачка назад в сравнение с 2009 година, когато е реализирала 4 423 000 лева. Печалбата, която двамата отчитат, е 292 хиляди лева . <br /> <br /> Old Scholl Productions на Нико Тупарев има приходи от 9 189 000 лв. за 2010-а. Печалбата е 758 хиляди. <br /> <br /> Един от култовите водещи на Нова Тв Мартин Карбовски е реализирал чрез предаванията си &quot;Отечествен фронт&quot; и &quot;Карбовски директно&quot; близо един милион лева за 2010 година. Продуцент е &quot;Телеман&quot;, която държи правата и на &quot;Горещо&quot; с Венета Райкова. Общата сума за трите предавания като приход е 1 366 000 лева. <br /> <br /> Отчетите на &quot;Харбър Айланд&quot; на Денис Ризов за 2010 г. показват много лоши резултати. Неговите предавания &quot;Денис и приятели&quot; по БНТ и &quot;Търси се&quot; по bTV явно са финансов провал, защото през 2010 година е отчетена загуба от тях в размер на 174 хиляди лева. <br /> <br /> <strong>Надежда НЕНОВА,<br /> Георги ИВАНОВ<br /> </strong>