Най-досадната реклама в родния ефир - тази за зелената енергия и зеленото костюмче, беше набъркана в грандиозен скандал.
<em>Неин автор пък изненадващо се оказа... басистът на група &ldquo;Тангра&rdquo; Константин Марков. <br /> </em><br /> Музикантът на култовата група е собственик на фирмата за аудио- и видеопродукция и дизайн, която е направила клипа. Оказа се, че Марков е избран без конкурс, по усмотрение на експерти от Оперативна програма &quot;Околна среда&quot; към Министерството на околната среда и водите. Тънката хватка е, че рекламата струва точно 14 999 лв. Ако беше над 15 бона, или само с 1 лев повече, щеше да има конкурс, както си е по Закона за обществените поръчки, разкриват запознати с подобни игри.<br /> <br /> След като &ldquo;зеленото&rdquo; клипче започна да ни залива от всички телевизии, интернет форумите се напълниха с гневни коментари за качествата и смисъла му. &ldquo;Преливат от пусто в празно, нищо не се разбира от диалога, гледам го няколко пъти и не мога да вдяна, с пари на данъкоплатеца ли ушиха това зелено костюмче&rdquo;, гневят се зрители. <br /> <br /> &ldquo;Като гледам какво се говори, направо съжалявам, че се наехме с тази задача&rdquo;, заяви Марков. Според него злобните коментари са най-вече от завистници, които не са успели да спечелят доверието на експертите и са били отхвърлени. И музикантът, и експертът по публичност в оперативна програма &quot;Околна среда&quot; Николай Цанков отричат да има врътка с избора на фирмата и заобикаляне на Закона за обществените поръчки. Цената също не била никак висока. <br /> <br /> &ldquo;Финансирането на един клип за шампоан или прах за пране е много повече. Вече съжалявам, че се захванах с тези клипове. Не познавам никого от това министерство, за да ми ходатайства&rdquo;, кълне се Косьо Марков.<br />