24 Март 2010, 13:49
5943 прочита
5 коментара
Скандалната далавера на Валентин Моллов с вагоните на БДЖ е на път да му “изяде главата”.
<i>Комисията “Кушлев” е на финала на разработка, целяща държавата да прибере имотите на бившия банкер, който много скоро щял да остане на улицата, гол и бос. </i><br />
<br />
Моллов, който наскоро бе обявен от заместник-председателя на Съюза за стопанска инициатива Теодор Дечев като човек, който “кротко си пенсионерства в България”, е на мушка от ноември 2009-а заради неизгодна за БДЖ сделка с 30 спални вагона. За същата афера беше привлечен като обвиняем и ексшефът на железниците Христо Монов, който е разследван за злоупотреби. <br />
Одит на БДЖ, поръчан от транспортния министър Александър Цветков, показва <br />
<br />
<b>злоупотреби за 127 млн. лв. <br />
<br />
</b>от далавери на бившето ръководство през 2008 и 2009 г, като сделката с германските спални вагони, дирижирана от Моллов, е само черешката на тортата. Заради нея обаче ексбанкерът сага е застрашен да остане без къща. Според източници на “ШОУ” Кушлевите хора му били намерили цаката и в най-скоро време предстояло да гръмнат за удара по благосъстоянието на Вальо Моллов. <br />
<br />
<b>Каква е схемата<br />
<br />
</b>С вещата посредническа намеса на фирмата на Моллов БДЖ е трябвало да получи 30 вагона, които предплати на 90%. От тях били доставени само 12, а останалите се изпарили. Докараните пък вече излизат поетапно от строя. Само за един месец 12-те вагона дават над 46 аварии, разкриват хора от железниците. Според прокуратурата вредата от съзнателно сключената неизгодна сделка със “златните вагони” е за 9 990 000 евро, което е разликата между продажната цена в размер на 550 000 евро и реалната им стойност, определена с експертиза в размер на 217 000 евро. <br />
<br />
Оказало се, че фирмата на бившия банкер е събрала приготвени за скрап вагони от различни депа във Франция и Белгия. Теглена им е една четка, сменени са били най-очуканите тоалетни чинии, купетата били претапицирани и вагоните са писани за чисто нови! <br />
<br />
Под “златния” договор са се подписали представителят на фирмата-посредник Валентин Моллов и изпълнителният директор на БДЖ. По данни на градския прокурор на София Николай Кокинов фирмата "Арвекс" се е помещавала в сградата на БДЖ допреди да започнат преговорите по сделката за рециклираните вагони. Веднага след стартирането й посредниците са се изнесли скоростно оттам. <br />
Сигналът за скандалния контракт е внесен в прокуратурата през август 2009-а от транспортния министър Александър Цветков, който обявява, че част от <br />
<br />
<b>“златните вагони” са произведени в периода 1967-1973 г. <br />
</b><br />
Още в началото на 2009-а Атанас Атанасов изобличи аферистите и беше заплашен в отговор със съд от бившия транспортен министър Петър Мутафчиев. Разкритията сега показали, че ексминистърът наистина е имал основание да се репчи, защото никъде черно на бяло не фигурирало да е в час с аферата и поради това не можела да му бъде вменена вина. <br />
<br />
Обществената поръчка за скандалните вагони е от март 2008-а, показа разследването “ШОУ”. На конкурса се явили три фирми, като по стар български обичай спечелила тази, която нямала грам опит в железничарския бизнес - швейцарската “Арвекс” АД, данъчно регистрирана в България. Срещу сключването на сделката имало много брожения на експерти, които твърдели, че на първо място вагоните не отговарят на противопожарните изисквания. <br />
<br />
Спецовете роптаят и срещу възрастта на кушетите. Специалисти, на които било наредено да извършат проверката и да запушат устите на недоволните, обаче излезли със становище, че и по европейските пътища имало влакове на такава възраст, които движели като нови, защото изработката им била много качествена и имали ниска експлоатация. За 6 от вагоните е изложено становище, че са произведени между 1990 и 1992 година, но били рециклирани през 2001-2002 година и по надеждност даже минавали новото серийно производство. <br />
<br />
По данни на ген. Атанасов, <br />
<br />
<b>Моллов е с двата крака в аферите, <br />
</b><br />
въртени в железниците в последните години. Той твърди, че само за 2008 г. фирми на ексбанкера са получили поръчки от транспортното министерство на стойност 22 млн. евро, като не само швейцарската “Арвекс” била навъртяна в далаверите. Отгоре на всичкото посредничеството на Молловата фирма в сделката със “златните вагони” опирало само до подписването й, а пенсионираните вагони трябвало да се докарат за сметка на БДЖ чак от Германия.<br />
<br />
<span style="color: #800000"><b>................................................<br />
ДОСИЕ</b></span> <br />
<br />
Финансовата акула Валентин Моллов има “стара любов” с железниците. Паметливи припомнят, че в далечната 1991 година той е първият частник, който се перчи с наемането на "президентския вагон" на "Корона Експрес" за безбожната за тия години сума от пет бона. <br />
<b><br />
Камен Димов </b><br />
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
OЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Темида
Д-р Огнян /Ян/ Гачев от Швеция: Лекар и известен адвокат ме измамиха със 122 000 евро!
26 Юни 2014, 12:45
5 Коментара: