Скандалната далавера на Валентин Моллов с вагоните на БДЖ е на път да му “изяде главата”.
<i>Комисията &ldquo;Кушлев&rdquo; е на финала на разработка, целяща държавата да прибере имотите на бившия банкер, който много скоро щял да остане на улицата, гол и бос. </i><br /> <br /> Моллов, който наскоро бе обявен от заместник-председателя на Съюза за стопанска инициатива Теодор Дечев като човек, който &ldquo;кротко си пенсионерства в България&rdquo;, е на мушка от ноември 2009-а заради неизгодна за БДЖ сделка с 30 спални вагона. За същата афера беше привлечен като обвиняем и ексшефът на железниците Христо Монов, който е разследван за злоупотреби. <br /> Одит на БДЖ, поръчан от транспортния министър Александър Цветков, показва <br /> <br /> <b>злоупотреби за 127 млн. лв. <br /> <br /> </b>от далавери на бившето ръководство през 2008 и 2009 г, като сделката с германските спални вагони, дирижирана от Моллов, е само черешката на тортата. Заради нея обаче ексбанкерът сага е застрашен да остане без къща. Според източници на &ldquo;ШОУ&rdquo; Кушлевите хора му били намерили цаката и в най-скоро време предстояло да гръмнат за удара по благосъстоянието на Вальо Моллов. <br /> <br /> <b>Каква е схемата<br /> <br /> </b>С вещата посредническа намеса на фирмата на Моллов БДЖ е трябвало да получи 30 вагона, които предплати на 90%. От тях били доставени само 12, а останалите се изпарили. Докараните пък вече излизат поетапно от строя. Само за един месец 12-те вагона дават над 46 аварии, разкриват хора от железниците. Според прокуратурата вредата от съзнателно сключената неизгодна сделка със &ldquo;златните вагони&rdquo; е за 9 990 000 евро, което е разликата между продажната цена в размер на 550 000 евро и реалната им стойност, определена с експертиза в размер на 217 000 евро. <br /> <br /> Оказало се, че фирмата на бившия банкер е събрала приготвени за скрап вагони от различни депа във Франция и Белгия. Теглена им е една четка, сменени са били най-очуканите тоалетни чинии, купетата били претапицирани и вагоните са писани за чисто нови! <br /> <br /> Под &ldquo;златния&rdquo; договор са се подписали представителят на фирмата-посредник Валентин Моллов и изпълнителният директор на БДЖ. По данни на градския прокурор на София Николай Кокинов фирмата &quot;Арвекс&quot; се е помещавала в сградата на БДЖ допреди да започнат преговорите по сделката за рециклираните вагони. Веднага след стартирането й посредниците са се изнесли скоростно оттам. <br /> Сигналът за скандалния контракт е внесен в прокуратурата през август 2009-а от транспортния министър Александър Цветков, който обявява, че част от <br /> <br /> <b>&ldquo;златните вагони&rdquo; са произведени в периода 1967-1973 г. <br /> </b><br /> Още в началото на 2009-а Атанас Атанасов изобличи аферистите и беше заплашен в отговор със съд от бившия транспортен министър Петър Мутафчиев. Разкритията сега показали, че ексминистърът наистина е имал основание да се репчи, защото никъде черно на бяло не фигурирало да е в час с аферата и поради това не можела да му бъде вменена вина. <br /> <br /> Обществената поръчка за скандалните вагони е от март 2008-а, показа разследването &ldquo;ШОУ&rdquo;. На конкурса се явили три фирми, като по стар български обичай спечелила тази, която нямала грам опит в железничарския бизнес - швейцарската &ldquo;Арвекс&rdquo; АД, данъчно регистрирана в България. Срещу сключването на сделката имало много брожения на експерти, които твърдели, че на първо място вагоните не отговарят на противопожарните изисквания. <br /> <br /> Спецовете роптаят и срещу възрастта на кушетите. Специалисти, на които било наредено да извършат проверката и да запушат устите на недоволните, обаче излезли със становище, че и по европейските пътища имало влакове на такава възраст, които движели като нови, защото изработката им била много качествена и имали ниска експлоатация. За 6 от вагоните е изложено становище, че са произведени между 1990 и 1992 година, но били рециклирани през 2001-2002 година и по надеждност даже минавали новото серийно производство. <br /> <br /> По данни на ген. Атанасов, <br /> <br /> <b>Моллов е с двата крака в аферите, <br /> </b><br /> въртени в железниците в последните години. Той твърди, че само за 2008 г. фирми на ексбанкера са получили поръчки от транспортното министерство на стойност 22 млн. евро, като не само швейцарската &ldquo;Арвекс&rdquo; била навъртяна в далаверите. Отгоре на всичкото посредничеството на Молловата фирма в сделката със &ldquo;златните вагони&rdquo; опирало само до подписването й, а пенсионираните вагони трябвало да се докарат за сметка на БДЖ чак от Германия.<br /> <br /> <span style="color: #800000"><b>................................................<br /> ДОСИЕ</b></span> <br /> <br /> Финансовата акула Валентин Моллов има &ldquo;стара любов&rdquo; с железниците. Паметливи припомнят, че в далечната 1991 година той е първият частник, който се перчи с наемането на &quot;президентския вагон&quot; на &quot;Корона Експрес&quot; за безбожната за тия години сума от пет бона. <br /> <b><br /> Камен Димов </b><br />