31 юли 2010
…Ако намалите дневната употреба на сол от 10 на 5 грама, ще се спасите от сърдечни болести и инсулт
8 март 2010, 12:20
Кардиолозите и неврохирурзите непрекъснато повтарят, че трябва да намалим количеството сол на ден. Това е доказано с многобройни изследвания.
Особено що се отнася до риска от сърдечни болести и инсулт. Ако човек понижи употребата на сол на 5 грама, с 23 на сто ще понижи риска от инсулт и със 17 на сто - риска от сърдечни болести.

А като цяло това би предотвратило 1,2 милиона смърти и инсулти и 3 милиона сърдечни пристъпи на година в целия свят. Колкото по-малко сол, толкова по-малък риск. А ефектът с времето само ще нараства.

Проф. Франческо Капучино от Медицинската школа на университета Уорвик казва, че в днешно време това се случва много по-бавно, отколкото би ни се искало.

“По статистика възрастният човек употребява по 10 г сол на ден - съобщава един от авторите на изследването. - А Световната здравна организация препоръчва по не повече от 5 грама”.

Добави в Facebook
Добави в Twitter



начало
Начало
Реклама в БЛИЦ
Реклама
Времето
Времето
ТВ програми
ТВ програми
RSS новини
RSS новини
За контакти
Kонтакти



Copyright © 2008-2010 Информационна агенция БЛИЦ. Всички права запазени.


Gemius