25 февруари, 16:38

Сашка Братанова обрала касата на Малък градски театър зад канала!

Оправдала се, че нямала пари, за да издържа близначките си от Рашко Младенов.
прочитания: 1042 | коментари: 2
Сашка Братанова и Филип Трифонов във филма Не си отивай

Театралите в Русе са настръхнали срещу новия директор на „позорището” в града – Рашко Младенов, който направи куп поразии и в Сатирата за периода, когато я управляваше. Уволни маса кадърни актьори /включително легендарната Пепа Николова/ и посегна дори върху емблемата на театъра още от първото вдигане на завесата му - кукерчето, нарисувано от кубинския художник Хосе Санчес, с мотива, че видите ли, по време на демокрацията… „нямало сатира”/?!/ „За награда” Младенов бе назначен за шеф на културно-информационния ни център в Москва, а сега вече коли и беси в Русенския театър.

“По подразбиране” един от първите спектакли новият „бос” възложил на бившата си съпруга – авангардната режисьорка Маргарита /Грети/ Младенова. Тази показна семейственост с право издразни подопечните му аркашки, които заплашиха с гражданско неподчинение, ако директорът им не спре да си развява коня.

„Рашко се чувства виновен пред Грети, защото след развода не даваше пет пари за общия им син Любомир. Момчето на практика израсна без бащина грижа и е нормално от време на време да прави горчиви изказвания по адрес на родителя си. Сега, когато застаря,

Рашко явно започна да го гложди съвестта.


И затова е решил да затопли отношенията с бившата си жена, а оттам – и със сина си”, поясняват сценични ветерани.

Те припомнят, че навремето Младенов е зарязал най-безцеремонно и колежката си Сашка Братанова, която му роди близначки. Подобно на най-именития представител на гилдията – Стефан Данаилов, който не призна сина си от Ирен Кривошиева, Рашко също не пожелал да узакони бащинството си на двете момиченца.

„Сашка ги отгледа съвсем сама и това й коства много. Не само като финанси, но и като душевно равновесие. Кариерата й тръгна надолу, а дотогава бе изиграла централни роли в култови филми. Помагаше й външността и излъчването на типичната соцдевойка – малко идеалистка, малко любовчийка… абе, от всичко по малко. Не е тайна, че

от известно време Сашка е доста зле с нервите, да не кажем нещо по-силно.

На всичкото отгоре остана и без работа, след като я уволниха от Кюстендилския театър”, описват нерадостното дередже на известната в близкото минало актриса хора от арстредите.

Ако се вярва на съсловната мълва, преди няколко години Братанова затънала до уши в грозна афера, но тогава нейните колеги успели да опазят случката в тайна, за да не опетнят репутацията й.

„Всички останахме като гръмнати от скандала, защото Сашка е от добро семейство – майка й дълги години бе зам.-административен директор на Централния куклен театър. Но фактът си е факт. Докато Руси Чанев бе шеф на Малък градски театър зад канала, му хрумна, че по време на криза може да икономиса някой и друг лев, като актьорите в свободното си време продават билети на касата. Дошъл редът на Братанова да се прави на „касиерка”. Добре, ама в един момент, когато трябвало да отчете парите, се оказало, че касата е… празна!

Сашка прибрала постъпленията в джоба си и си затраяла.

Не е ясно на какво се е надявала, но колегите й наистина проявиха голяма снизходителност, а сигурно са били загрижени и за реномето на театъра. Когато й поискали сметка за присвояването, Сашка се изцепила, че „нямала пари да гледа близначките си”. Дори не си направила труда да се покаже виновна или разкаяна. Точно обратното, твърдят присъствали на „момента на истината” – държала се предизвикателно, все едно, че всички й били длъжни.

„Искаше да ни накара едва ли не да се почувстваме виновни за собствената й простъпка и успя”, разказваха след това нейни колеги. Отначало Чанев избеснял и решил да предприеме строги санкции срещу подчинената си. После омекнал, пък и не било никак “здравословно” да се разчува, че в театъра се краде. Затова на Сашка й се размина, въпреки че можеше да се стигне до големи усложнения”, издават вещи в театралните потайности.

Семейна драма е белязала живота и на актьора Петър Райжеков, шеф на читалище „Славянска беседа”. Името му нашумя скандално преди месец и нещо, след като заплаши, че ще вдигне драстично наема на театър „Сълза и смях”. Съставът на Сълзата воглаве с неговия директор Венцеслав Кисьов начаса алармира медиите и културното министерство, че ако Райжеков изпълни заканата си, отиват на улицата, тъй като исканата сума била непосилна.

Проблемът бе уреден, но широката публика така и не разбра скритата причина за суматохата. Според запознати шефът на „Славянска беседа” изобщо не целял да увеличи бюджета на читалището, а да злепостави ръководството на Сълзата и в първия сгоден момент да се кандидатира за директор на трупата.

„Петър е слабоват и невзрачен не само като визия, но и като сценично присъствие.

Навремето влезе във ВИТИЗ, парадирайки, че е „племенник” на Наум Шопов.

Вярно е, че са някакви роднини, обаче много далечни. Комплексиран заради неуспешната си кариера, Райжеков години наред драпа да се докопа до власт и признание. Явно шефското място в „Славянска беседа” е „слаба ракия” за болните му амбиции. Той е наясно, че не може да дели мегдан с такъв голям, макар и оспорван в политическо отношение актьор като Венци Кисьов. И затова е предприел този задкулисен маньовър с наема, за да компрометира съперника си като човек, който не може да решава проблеми и ще закопае театър с традиции.

И сега чака директорския пост да му падне на тепсия”,

възмущават се от вероломството на непризнатия жрец на Мелпомена столични актьори.
В театралните кръгове се говори, че и Райжеков бил на нож с големия си син.

„След смъртта на съпругата си Петър стана друг човек. Двамата бяха много задружни. Когато го назначиха в Пазарджишкия театър, жена му го последва. Работеше като библиотекарка в града. После се разболя от рак и почина. Имат двама синове. По-големият – Антоний, завърши НАТФИЗ, но никога не е излизал на сцена. Посвети се на компютрите. Разчу се, че е в много тежък конфликт с баща си. Каква е причината, за съжаление си знаят само те. Едва ли обаче ще се сдобрят скоро, защото от година и нещо дори не си говорят”, нищят семейната драма на Райжекови родни театрали.

Жана АРСОВА
Добави в Facebook



2 коментара

Напиши коментар