9 февруари 2012
Червената боровинка предотвратява рака
Изследователи от университет в щата Ню Джърси стигнали до извода, че малката червена боровинка заема едно от първите места сред хранителните продукти, притежаващи лечебни свойства.
11 февруари 2010, 17:52
Присъедини се към WebClub Blitz
изпрати на приятел
Добави в Twitter
Добави в Facebook
Разпечатай
Те съдържат много голямо количество антиоксиданти, които защитават клетките на организма от увреждания, причинени от същите тези свободни радикали, за които говорихме по-горе. Сега Националният институт по здраве финансира редица изследвания за влиянието на малката червена боровинка върху протичането на сърдечните болести, вирусните инфекции, някои ракови заболявания и инсултите.

Оказало се, че боровинковият сок предотвратява инфекции на пикочния мехур, като не позволява на бактериите да се задържат върху неговите стени. В боровинковия сок се съдържа веществото проантоцианид. Точно то не позволява да се образува зъбен камък.

На основата на този горски плод се разработват смеси за изплакване на устата за предотвратяване на пародонтоза. Редовната употреба на тези малки червени вкусни плодчета убива и Хеликобактерията пилори - знаем, че тя провокира язва и дори рак на стомаха.

Предварителните изследвания показали също, че дневна порция боровинков сок понижава нивото на лошия холестерол в кръвта и повишава нивото на добрия.

Боровинките могат да забавят растежа и дори да предотвратят възникването на раковите тумори.

Веществата в боровинките спират в експериментални условия размножаването на клетките на рака на гърдата. Дано това се случи и при болните, а не само при експерименти.


Алтернативно
Facebook - нашите приятели
начало
Начало
Реклама в БЛИЦ
Реклама
Времето
Времето
ТВ програми
ТВ програми
RSS новини
RSS новини
За контакти
Kонтакти



Copyright © 2008-2012 Информационна агенция БЛИЦ. Всички права запазени.