Кристина Димитрова разхождаше пекинеза на Лили Иванова.
<i>Георги Костадинов е завършил Строителния техникум &ldquo;Христо Ботев&rdquo;, където са в съседни класове с Васил Найденов. Работи в киното, след което става един от първите мениджъри у нас. Работи с Лили Иванова, Васил Найденов, &ldquo;Диана Експрес&rdquo;, &ldquo;LZ&rdquo; и Силвия Кацарова, Мими Иванова, Развигор Попов и група &ldquo;Старт&rdquo;, &ldquo;Импулс&rdquo; и др. <br /> <br /> В момента човекът, за когото няма тайни в естрадата, работи във фирма за международни конгреси и организира шоу програми.</i><br /> <br /> <b>.............................................<br /> - Илия Кънчев си отиде от този свят, а ти си първият импресарио на неговата легендарна група &ldquo;Импулс&rdquo;. Разкажи къде и как се запознахте?</b><br /> - С Илия Кънчев се запознах пред &ldquo;Кристал&rdquo;, работех в киното по това време. Там се събираха тарикати, музиканти, &ldquo;бръмчалки&rdquo;, какви ли не. Преди концерт, след концерт &ndash; &ldquo;Кристал&rdquo; беше сборище преди програмите на разните заведения &ndash; балерините, певиците, цялата &ldquo;Сатира&rdquo; се изсипваше там. Всички се познавахме и знаехме с какво можем да си услужим един на друг. Както Краставицата си го знаехме, че от него може да се купи валута.<br /> &nbsp;<br /> Един ден Илия сам дойде при мен и ми предложи да стана организатор на група &ldquo;Импулс&rdquo;. Даде ми два-три телефона да държа връзка с младежките домове и да предлагам групата и да организирам концертите им. Илия беше много комбинативен. Един път намерих много интересни платове като сребристо фолио за костюми на музикантите, купих 3-4 топа. Исках да направим гръб на сцената и да ушием по едно яке за момчетата от групата. Жената на Илия уши якетата, станаха много сполучливи и започнаха да ги продават. С парите Илия купи някаква апаратура.<br /> <br /> <b>- На какво държеше най-много Илия Кънчев?</b><br /> - Илия много държеше на жена си. Никакви простотии по турнета с мадами не е правил. При него нямаше пиянски истории. Гледаше си бизнеса и семейството. Не търпеше нещата да не стават, трябваше да станат! Беше работил при Марги Хранова като пианист и се беше научил там на ред и дисциплина. <br /> <br /> Същото искаше да внедри и в групата &ndash; с малко по-твърди мерки го правеше. Илия беше нервак, но много точен към хората. Някои казват, че Илия не бил добър музикант. Не е вярно! Той беше страхотно &ldquo;ухо&rdquo;. Ако не беше добър музикант, нямаше да направи тези аранжименти на Кичка Бодурова да отиде на Запад и да прогресира.<br /> <br /> <b>- Тогава е имало съперничество между &ldquo;Импулс&rdquo; и &ldquo;Сигнал&rdquo;?<br /> </b>- Състезавахме се &ldquo;Импулс&rdquo; и &ldquo;Сигнал&rdquo;. Ние бяхме първата група, която успя да бие по гласове &ldquo;Сигнал&rdquo; в една класация на &ldquo;Всяка неделя&rdquo;. Определяше се по писма на читатели. И започваш &ndash; звъниш по цяла България да изпращат писма за &ldquo;Импулс&rdquo;, намерих връзка и в Централна поща. Бихме ги със 70 гласа, но беше голяма офанзива!<br /> <br /> <b>- Ти си съученик с Васил Найденов в Строителния техникум?</b><br /> - Васето в техникума беше много тихичък, благ. Просто свестен беше! Спокойно, кротко момче, не се забъркваше в интриги и буйства. Имахме двама-трима съученици, които постоянно му се подиграваха и го притесняваха. Не знам какво им пречеше. Имаше една издадена тръба от радиатор в коридора, <br /> <br /> <span style="color: #800000"><b>те го хващаха за раменете и го блъскаха в нея. <br /> <br /> </b></span>Но той престана да излиза в коридора, не му бяха на нивото тези хора. <br /> Ние бяхме с него землемери &ndash; геодезисти в съседни паралелки. Той ходеше на пиано тогава. Чак Митко Щерев го хареса като пианист и го пробва да пее. Васето целият се разтреперва. Но Щерев казва: &ldquo;Добре, ти не само ще свириш, а и ще пееш&rdquo;. Когато бях с &ldquo;Импулс&rdquo;, Васето дойде при мен и ме покани да работим заедно и 3-4 години му бях импресарио. <br /> <br /> <span style="color: #800000"><b>След мен дойде Любо Пъпката. <br /> <br /> </b></span>При нас той беше техническо лице в състава и си учеше медицина и правеше бизнес с видеокасети.<br /> <br /> <b>- Работил си и със Силвия Кацарова?</b><br /> - Силвия и Милчо са ми кумове. Това е за мен човекът &ndash; глас. Силвия ме запозна с последната ми съпруга Мая в Банско. Моята съпруга е Мая Калпакчиева, дъщеря на ген.- майор Калпакчиев - човекът, благодарение на когото &ldquo;LZ&rdquo; излязоха в Норвегия. Той гарантира с пагоните си, че ще се върнат, и Силвия и Милчо заминаха. А после аз помогнах на Силвия да започне самостоятелна кариера отделно от &ldquo;LZ&rdquo;. <br /> <br /> <b>- А Кристина Димитрова?</b><br /> - С Криси се познаваме още преди да стане известна. След като се разделихме с &ldquo;Импулс&rdquo;, станах импресарио на група &ldquo;Спектър&rdquo; към комбината &ldquo;Кремиковци&rdquo;. Тя беше вокалистка там с още едно момиче. Тогава тя разхождаше пекинеза на Лили Иванова. Пред Американското посолство веднъж я срещам с кученцето и тя ме пита: &ldquo;Айде, Жоро, кога ще ме поканиш на участие?&rdquo; А аз: &ldquo;Като стигнеш нивото на господарката на този пекинез!&rdquo; <br /> <br /> <b>- Приятел си и с Ваня Костова, с Шкумбата&hellip;</b><br /> - Помня Ваня още от времето на ГУСВ, живееше в едно мазенце. Много точна като човек. Тогава й помогнах да си купи апартамент в кв. &ldquo;Обеля&rdquo;. Дадох й съвет да си закупи апартамента, който й беше отпуснат като певица на Строителни войски. Тя ми вика: &ldquo;Аз нямам пари!&rdquo; Дадох й назаем 1500 лева и тя ги внесе. Точно след 3 месеца прекратиха договора на &ldquo;Тоника СВ&rdquo; и нещата там се разпаднаха. <br /> <br /> <span style="color: #800000"><b>Научих и Кичка Бодурова да пее на плейбек. А тя ми вика: &ldquo;О, така се изкарвало пари!&rdquo; <br /> </b></span><br /> За пръв път аз &ldquo;вкарах&rdquo; плейбека при концертите и участията. Пренесох го от телевизията и киното. <br /> Шкумбата аз го качих на сцената. Дотогава той разказваше мръсни вицове насам-натам. Имах едно мероприятие за Станко Тодоров, поканих го и викам: &ldquo;Пускам те сега и ако комунистите се засмеят, вървиш, ако не се засмеят - заминаваш!&rdquo; И той излезе, разказа разни лакардийки, пя Челентано, комунистите се засмяха и той тръгна, та се не видя! И на него му помогнах да си вземе апартамент. <br /> <br /> Той е инженер и работеше в &ldquo;Кремиковци&rdquo;, но имаше самоотлъчки, не ходеше редовно на работа, защото тичаше по участия. Заминавахме за Либия и аз му викам: &ldquo;Внеси някаква вноска да го купиш!&rdquo; А той: &ldquo;Ама аз нямам пари!&rdquo; И на него извадих 1500 лв., дадох му. Като се върнахме от Либия, него вече го бяха изгонили от &ldquo;Кремиковци&rdquo;, но той продължи да си изплаща апартамента... <br /> <br /> <b>- Ти си вкарал Тото Котуньо в България, нали?</b><br /> - Вкарахме го с журналиста Румен Михайлов. Имах задължение по договор да му направя 5 концерта. Тото Котуньо се държеше доста дистанцирано. Водеха му разни мадами, изобщо не кълвеше. Последната вечер от Италия си дойде неговата приятелка, балерина, и си беше с него. <br /> <br /> <b>- Ти прави и концерта на Лепа Брена през 1988 година. Тогава поне много пари ли изкара?</b><br /> - Когато правих първия концерт на Лепа Брена в България чрез Кюстендилска концертна дирекция, направих оборот 1 200 000 лв. Бях направил 48 каси в София! Тези пари ми бяха вкъщи в едни кашони. Камари пари &ndash; най-голямата банкнота беше 10 лв. Миришеше ужасно! Парите много гадно миришат. Но никога не съм се блазнил. От тях си взех 1500 лева и си купих един трабант.<br /> <br /> <b>Едно интервю на Валерия КАЛЧЕВА</b><br />